|   Naziv: Specijalističke akademske studije – specijalista farmacije   Obrazovni i profesionalni  ciljevi nastave:Marketing u zdravstvu je oblast koja se neprestano razvija i u kojoj se  promene odvijaju ogromnom brzinom. Cilj specijalističkih akademskih studija - specijalista farmacije je da studentima  pruži neophodne kompetence na osnovu kojih funkcioniše marketing i da istakne  njihov uticaj na poslovne performanse jedne organizacije. Učesnicima u donošenju  odluka unutar svake organizacije, neophodno je da definišu: kako procesi  marketinga mogu da donesu korist kako pojedincu tako i organizaciji; koja je  povezanost između marketinga i poslovnih  performansi jedne organizacije; koje su implikacije marketinga; kako marketing  može da pomogne organizaciji da izađe na kraj sa promenama u svom eksternom i  internom okruženju i  kako koordinirati  organizacione jedinice.
 Krajnji cilj delatnosti  Fakulteta medicinskih nauka je stvaranje kompetentnih i kvalitetnih stručnjaka iz  oblasti marketinga u zdravstvu koji su usvojili najviše etičke i  profesionalne standarde.
 Vrsta studija: Specijalističke  akademske studije drugog stepena Ishod procesa: Stečeno  znanje omogućava studentima korišćenje stručne literature i rešavanje problema  vezanih za marekting u sistemu zdravstvene zaštite koji se javljaju u njihovom okruženju, i osposobiće ih za upotrebu naučnih  metoda u zdravstvenim istraživanjima. Uporedivost ishoda studijskog programa sa relevantnim međunarodnim  uzorima je osnov strategije obezbeđenja kvaliteta nastavnog procesa Fakulteta  medicinskih nauka.
 Stručni  akademski naziv: specijalista  farmacije  Uslov za  upis:Za upis specijalističih akademskih studija - specijalista farmacije mogu da  konkurišu kandidati koji su predhodno završili integrisane akademske studije iz  polja medicinskih nauka (300ESPB i više).
 Način i vreme izvođenja: Specijalističke akademske  studije organizuju se u okviru jedne akademske godine. Maksimalan broj  studenata po godini je 48. Specijalističke akademske studije sadrže 6 obaveznih i 3 izborna predmeta, od čega moraju da polože 6  obaveznih  predmeta, 2 izborna predmeta, da obave samostalni  istraživački rad, stručnu praksu i da odbrane završni rad. Student je  obavezan da upiše predmete sa ukupnim brojem bodova 25 ESPB u I semestru i 25 ESPB u II semestru (bez završnog rada).
 Svaki od predmeta je spoj  teorijskih osnova, analize i praktičnih primera na konkretan problem. Student će  u okviru predmeta imati definisane: ciljeve učenja, središte pažnje predmeta;  internet vežbe; ključne termine i pitanja; preporuke za dalji rad. Analiza  slučajeva iz prakse, čini bitan sastavni deo većine predavanja i vežbi sa  naglaskom na ključna pitanja jedinstvenih karakteristika usluga, marketing miks  usluga, kvalitet usluga i produktivnost usluga.
 Stručnu praksu student obavlja pod rukovodstvom  nastavnika - koordinatora za stručnu praksu. Izradom završnog rada, na kraju studijskog programa, student  ostvaruje 10 ESPB. Završni rad se realizuje pod rukovodstvom mentora koga  imenuje nadležno veće.
 Program specijalističkih  akademskih studija usklađen je sa Zakonom o visokom obrazovanju, Statutom  Univerziteta u Kragujevcu i Statutom Fakulteta medicinskih nauka Univerziteta u  Kragujevcu.
 Uslov za prelazak na  studijski program:Studenti  mogu da pređu sa srodnih fakulteta na studijski program Fakulteta medicinskih  nauka u Kragujevcu uz odobrenje za prelazak, koje donosi Nastavno-naučno veće na osnovu  pribavljenog mišljenja Komisije koje čine šefovi katedri iz odgovarajućih oblasti.
 Obim studija se izražava  brojem ESPB bodova: Studijski program traje jednu  godinu i ima ukupno 60 ESPB.
   Svrha studijskog programa Svrha specijalističkih  akademskih studija- specijalista farmacije je da studentu omogući, da sagleda i  definiše odluke i aktivnosti usmerene na ostvarivanje ciljeva jedne zdravstvene  organizacije, pri čemu su njene sposobnosti i raspoloživi resursi usklađeni.  Student će moći da analizira trenutnu situaciju, formuliše odgovarajuće  strategije, te strategije sprovede u delo i ocenjuje, modifikuje ili menja, u  zavisnosti od potrebe. Studenti će biti upoznati sa  procesima situacione analize, formulisanjem, implementacijom i evaluacijom  strategije. Savladavanjem procesa uzastopnih i uzajamno povezanih aktivnosti  koje dovode do određenog ishoda student će interdisciplinarnim, internim i  eksterno orjentisanim marketingom sagledati  usmerenost organizacije na budućnost u nedeljnim, mesečnim ili dugoročnim  vremenskim periodima promena linije usluga ili proizvoda i ciljnog tržišta  organizacije.
 Studenti će maksimalno biti  uključeni kroz predavanja, radionice i diskusije kako bi kvalifikovano pristupili  rešavanju konkretnih primera u okviru nacionalne, evropske i međunarodne  legislative.
 Studenti će dobiti znanje usmereno ka savremenim metodama marketinga  u zdravstvu. Interdisciplinarni pristup jedna od najvećih vrednosti usavršavanja  u oblasti marketinga. Studijski program specijalističkih akademskih studija - specijalista farmacije koji se sprovodi  na Fakultetu medicinskih nauka Univerziteta u Kragujevcu će biti stalno  osavremenjivan, i prilagođavan potrebama savremenog društva.Kroz razvoj sopstvene  izdavačke delatnosti  Fakultet  medicinskih nauka će obezbediti adekvatnu literaturu za svoje studente,  razvijati domaću medicinsku i stručnu periodiku kroz izdavanje naučnog časopisa  od međunarodnog značaja i učiniti što dostupnijom naučnu i stručnu medicinsku  literaturu.
   Ciljevi studijskog programa  Od opštih znanja i veština u  okviru specijalističkih  akademskih  studija - specijalista farmacije student bi stekao i usvojio osnovne  informacije i putokaze kako da pravilno shvati i analizira interno i eksterno  okruženje, da definiše strategijske opcije koje stoje na raspolaganju. Studenti  će biti osposobljeni da definisanu strategiju baziraju na osnovnim ciljevima,  koji zahtevaju pravilnu postavku i organizaciju, kako bi na pravi način  uključili sve bitne činioce u izradi jedinstvenog plana za njihovo ostvarenje. Studenti  se upoznaju sa osnovnim principima marketinga, informacionih tehnologija,  upravljanja kvalitetom, elektronskim poslovanjem i komunikacijama, inovativnog  biznisa i farmakoekonomije.
 Kroz  ovaj program studenti se usavršavaju i stiču znanja i veštine koje ih  preporučuju za rad u zdravstvenim ustanovama, farmaceutskoj industriji, javnoj  apoteci, farmaceutskim kompanijama koje se bave marketingom kao i svim drugim  farmaceutskim kompanijama/ustanovama u raznim oblastima.
 Specifični ciljevi su:
 
  obezbeđivanje kompetentnih eksperta u oblasti       marketinga u zdravstvu unapređenje znanja marketinga u zdravstvuobuka visoko kompetetnih istraživača u oblasti marketinga       u zdravstvupromocija zdravlja u saradnji sa društvenom       zajednicompodsticanje razvoja veštine komunikacije i       sposobnosti upotrebe savremene informacione tehnologijerazvijanje sposobnost individualnog rada i  rada u grupipodsticanje stručne i naučne radoznalosti i  entuzijazma za sticanje novih znanja, što će biti čvrsta osnova za permanentno učenje  i profesionalni razvoj  Kompetencije diplomiranih studenata Opis opštih i  predmetno-specifičnih kompetencija studenata Da bi student stekao stručni  naziv specijalista farmacije mora da položi 6 obaveznih, 2 izborna  predmeta (od 3 ponuđena), obavi samostalni istraživački rad i stručnu praksu i  da odbrani završni ispit.
 Savladavanjem  specijalitičkog akademskog studijskog programa student stiče sledeće opšte  sposobnosti:
 
  promovisanja zdravstvene organizacije na       strateškom i taktičkom nivou  
  pravilnog shvatanja i analiziranja internog i       eksternog okruženja razvoja kritičkog i samokritičkog mišljenja i       pristupa 
  definisanja strategijskih opcija koje stoje na       raspolaganju, bazirajući se na osnovnim ciljevima, koje zahtevaju pravilnu       postavku i organizacijurazvoja komunikacionih sposobnosti i spretnosti,       kao i saradnje sa užim i međunarodnim okruženjem 
  uočavanja i ispravnog rešavanja profesionalnih       etičkih dilemarazmene stečenih veština i znanja sa drugim       zdravstvenim profilima Savladavanjem  specijalitičkog akademskog studijskog programa student stiče sledeće  predmetno-specifične sposobnosti: 
  temeljnog       poznavanja, razumevanja i kritičkog prihatanja principa marketinga u       zdravstvudizajniranja       odgovarajuće organizacione strukture, na mikro, mezo i makro nivoupraćenja i       primene novina u struci i nauciupoznavanja       sa osnovama regulatornih mehanizama koji su klasifikacione sisteme u       oblasti lekova učinili logičnimupotrebe       informaciono – komunikacionih tehnologija u ovladavanju znanjima       odgovarajućeg područja Opis ishoda učenja:  Po završetku specijalističkih akademskih studija se očekuje da student razvije navedene  predmetno-specifične i opšte sposobnosti koje će mu omogućiti rešavanje  konkretnih problema u praksi uz upotrebu naučnih dokaza i implementaciju novina  u određenoj zdravstvenoj struci. Studenti  će moći da sagledaju i koriste raznovrsnost komunikacionih sredstava koje  koriste moderne zdravstvene organizacije, da razmatraju integrisane marketing  komunikacije i da u okviru unapređenja i promocije zdravlja i prevencije bolesti  koriste tehnike masovnih komunikacija, kao što su propaganda i odnosi sa  javnošću, i tehnike direktnih komunikacija, kao što su lična komunikacija i  direktni marketing.
   Kvalitet, savremenost i međunarodna usaglašenost studijskog programa Studijski program specijalističkih akademskih studija  – specijalista farmacije je koncipiran da  daje celovito i sveobuhvatno obrazovanje studentima i najnovija naučna i stručna  znanja i veštine iz multidisciplinarnih studija, sa posebnim naglaskom na razvoj  kreativnih sposobnosti i samostalnosti u stručnom i profesionalnom radu. Studijski program je po svojoj strukturi i sadržaju,  svrsi, ciljevima i ishodima (kompetencijama svršenih studenata) usklađen sa  savremenim svetskim tokovima i stanjem visokoškolske edukacije iz multidisciplinarnih studija na nivou master akademskih studija.
 Studijski  program je formalno i strukturno usklađen sa utvrđenim predmetno specifičnim  standardima za akreditaciju.
 Kvalitet,  savremenost i međunarodna usaglašenost studijskog programa su uporedivi sa  relevantnim studijskim programima:
 
  Studies  at Kingston University London (Postgraduate study: Pharmaceutical Science with  Management Studies): http://www.kingston.ac.uk/postgraduate-course/pharmaceutical-science-msc/University  of Aberdeen. Postgraduate study: Health Services Research- Master of Public  Health: https://www.abdn.ac.uk/study/postgraduate-taught/degree-programmes/909/master-of-public-health/Studies  of the Faculty of Medicine, University of Rijeka. Postgraduate specialist  study: Health Management: http://www.medri.uniri.hr/hr/studenti/poslijediplomski-specijalisticki-studij/menadzment-u-zdravstvu.html 
 |