Struktura studijskog programa
Studijski program Doktorske akademske studije - farmaceutske nauke, za sticanje naučnog naziva Doktor medicinskih nauka - farmacija, traje 6 semestara odnosno 3 školske godine. Program poseduje sve elemente predviđene Zakonom o visokom obrazovanju i standardima za akreditaciju studijskog programa doktorskih studija.
Ciljevi studijskog programa jesu adekvatno naučno obrazovanje, osposobljavanje studenata za samostalni, ali i timski naučnoistraživački rad, pisanje naučnih radova odnosno naučnih projekata, organizovanje rada istraživačke grupe, rukovođenje naučnim projektima, kao i samo prezentovanje rezultata naučnog rada iz oblasti farmaceutskih nauka.
Vrsta studija (doktorke akademske studije) i ishodi procesa učenja (samostalan/timski rad u naučnoistraživačkim ustanovama na poslovima koji podrazumevaju visoko akademsko obrazovanje trećeg stepena) u skladu su sa zakonom koji utvrđuje nacionalni okvir kvalifikacija.
Za upis u prvu godinu Doktorskih akademskih studija - farmaceutske nauke mogu konkurisati kandidati sa završenim fakultetom iz oblasti farmaceutskih nauka, veterinarskih nauka, bioloških nauka, hemijskih nauka, koje je steklo najmanje 300 ESPB na osnovnim akademskim i master akademskim studijama, kao i integrisanim akademskim studijama, sa ukupnom prosečnom ocenom najmanje 8 (osam). Rangiranje kandidata za upis na studijski program obavlja se u skladu sa odredbama Zakona o visokom obrazovanju i opštim aktima Univerziteta u Kragujevcu i Fakulteta medicinskih nauka u Kragujevcu.
Studijski program sadrži 9 obaveznih i 33 izbornih predmeta, od kojih student bira 9. Doktorska disertacija se prijavljuje, izrađuje i brani tokom IV, V i VI semestra studija, a ukupno obezbeđuje 90 ESPB. Ukupan obim studija iznosi 180 ESPB, a svaka godina studija vredi 60 ESPB.
Lista obaveznih i izbornih predmeta sa okvirnim sadržajem, kao i njihov način izvođenja i bodovne vrednosti specifikacija prakse iskazane u skladu sa evropskim sistemom prenosa bodova dostupni su u knjizi predmeta. Knjiga predmeta sadrži preduslove za upis predmeta, precizno definisane ishode procesa učenja, kao i sve ostale relevantne podatke za svaki od predmeta, pojedničano.
Faktor izbornosti prema pozicijama gde student bira predmete iznosi 51,67%, što je u skladu sa definisanim akreditacionim standardima za programe u oblasti medicinskih nauka.
Uslovi za prelazak sa drugih, srodnih studijskih programa regulisani su opštim aktima Fakulteta.
Svrha studijskog programa
Svrha studijskog programa Doktorske akademske studije - farmaceutske nauke je razvoj nauke, kritičkog mišljenja i obrazovanje i formiranje visoko kompetentog istraživača iz oblasti farmaceutskih nauka, osposobljenog za samostalni i timski naučnoistraživački rad, kao i za adekvatno organizovanje i rukovođenje naučnim projektima. Studirajući po ovom programu, studenti stiču relevantna i savremena teorijska i praktična znanja koja će budućem doktoru nauka obezbediti neophodne kompetencije za njegov rad u istraživačkim, akademskim i zdravstvenim institucijama, ali i farmaceutskoj industriji. Tokom studiranja, doktorandi razvijaju veštine u dizajniranju i sprovođenju različitih modela kako kliničkih, tako i ekperimentalnih istraživanja, adekvatnom prikupljanju i analiziranju relevantnih podataka, tumačenju dobijenih rezultata i predstavljanju istraživačkih radova, ali i učestvovanju u razvoju novih farmakoloških pristupa.
Svrha studijskog programa Doktorske akademske studije - farmaceutske nauke jasno je i nedvosmisleno formulisana i u skladu je sa osnovnim ciljevima, misijom i zadacima Fakulteta medicinskih nauka u Kragujevcu, određenim opštim aktima Fakulteta, kao i sa ciljevima visokog obrazovanja, određenim Zakonom o visokom obrazovanju. Navedeni program je u potpunosti prilagođen potrebama savremenog društva i doprinosi otkrivanju novih znanja i inovacija, naučnom napretku i opštem razvoju u oblasti farmaceutskih nauka.
Ciljevi studijskog programa:
Opšti cilj studijskog programa Doktorske akademske studije – farmaceutske nauke je osposobljavanje studenata za primenu stečenog znanja, naučnih sposobnosti i akademskih veština na polju realizacije naučnoistraživačkog rada, kao i za dalji profesionalni i naučni napredak, a sve u skladu sa poštovanjem pravnih, etičkih i moralnih vrednosti odnosno principa dobre kliničke i naučne prakse iz oblasti farmaceutskih nauka..
Specifični ciljevi studijskog programa su sledeći: Sticanje naprednog nivoa znanja o osnovnim principima, teorijama i konceptima u farmaceutskim naukama uključujući farmakologiju, farmaceutsku hemiju, farmakognoziju, kliničku farmaciju, farmaceutsku tehnologiju, kao i polju otkrivanja i razvoja novih lekova, ali i novih sistema za upravljanje i isporuku medikamenata; Razvijanje sposobnosti analitičkog mišljenja i sposobnosti formulisanja istraživačkog pitanja na osnovu sagledavanja nedostataka ili nekonzistentnosti podataka iz određene oblasti; Sticanje visokog stepena znanja iz oblasti metodologije naučno-istraživačkog rada, eksperimentalnog dizajna, analize i interpretacije podataka; Sticanje visokog stepena istraživačkih veština uključujući sposobnost dizajniranja i sprovođenja inovativnih istraživanja, analiziranja složenih podataka i tumačenja dobijenih rezultata istraživanja; Razvoj kreativnih sposobnosti i ovladavanje praktičnim veštinama specifičnim za oblast naučnoistraživačkog rada; Sticanje veštine kritičkog mišljenja u proceni sopstvenih rezultata naučno-istraživačkog rada, kao i rada drugih naučnika; Sticanje veštine saradnje sa drugim istraživačima i stručnjacima iz različitih oblasti (medicina, biologija, hemija), kao i razvijanje veštine rada u interdisciplinarnim timovima, Sticanje veštine adekvatnog i efikasnog prezentovanja rezultata naučno-istraživačkog rada u vidu naučnih radova u vodećim časopisima ili u vidu prezentacija na naučnim konferencijama; Sticanje naprednog stepena znanja o dizajnu, sintezi, formulaciji novih farmaceutskih supstanci; Sticanje znanja o principima etike u naučno-istraživačkom radu, kao i smernicama koje regulišu klinička istraživanja, istraživanja koja uključuju životinje i ostala istraživanja u oblasti farmaceutskog istraživanja i razvoja; Sticanje znanja i veština neophodnih za adekvatnu primenu naučnih saznanja u područje praktične primene; Razvijanje veština i sposobnosti neophodnih za efikasno podučavanje i mentorski rad sa mlađim istraživačima.
Ciljevi studijskog programa usaglašeni su sa savremenim saznanjima i trendovima razvoja u oblasti biomedicinskih nauka na internacionalnom nivou. Ciljevi studijskog programa usaglašeni su sa ciljevima Fakulteta medicinskih nauka i Univerziteta u Kragujevcu u smislu naučno-istraživačkog rada, razvoja nastavnog kadra i zdravstvene delatnosti.
Kompetencije diplomiranih studenata
Savladavanjem studijskog programa Doktorske akademske studije – farmaceutske nauke student stiče znanja, veštine, razvijene sposobnosti i kompetencije potrebne za:
- Samostalno rešavanje praktičnih i teorijskih problema u oblasti farmacije
- Samostalno planiranje, organizovanje i realizaciju naučnih istraživanja u oblasti farmacije
- Aktivno učestvovanje u međunarodnim naučnim projektima i naučnim projektima koji se finansiraju od strane relevantnih institucija u Republici Srbiji
- Razvoj i implementaciju savremenih tehnologija, postupaka i znanja u naučnoj oblasti farmaceutskih nauka
- Kritičko, kreativno i nezavisno promišljanje u naučnoistraživačkom radu
- Pridržavanje etičkih principa i moralnih načela dobre naučne prakse u svim fazama naučnoistraživačkog rada
- Profesionalnu interpretaciju i saopštavanje naučnoistraživačkih rezultata na naučnim skupovima i konferencijama, u naučnim časopisima, kroz patente i nova tehnička rešenja
- Razvoj novih znanja u oblasti farmacije i nauke uopšte.
Savladavanjem studijskog programa Doktorske akademske studije – farmaceutske nauke student stiče predmetno-specifične kompetencije potrebne za:
- Temeljno poznavanje i sveobuhvatno razumevanje naučne i stručne doktrine u oblasti farmaceutskih nauka
- Rešavanje stručnih i naučnih problema i nedoumica upotrebom validnih naučnih metoda i postupaka
- Sintezu osnovnih znanja iz različitih naučnih oblasti i praktičnu implementaciju objedinjenih saznanja
- Kontinuirano praćenje savremenih naučnih i stručnih dostignuća i inovacija u oblasti farmaceutskih nauka
- Razvoj modernih veština i spretnosti u upotrebi znanja u oblasti farmaceutskih nauka
- Praktičnu primenu savremenih informaciono-komunikacionih tehnologija u postupku ovladavanja savremenim znanjima u oblasti farmaceutskih nauka.
Savladavanjem studijskog programa Doktorske akademske studije – farmaceutske nauke student stiče opšte i predmetno-specifične kompetencije koje omogućavaju njegov dalji profesionalni razvoj u oblasti nauke, obrazovanja, privrede i javnog sektora.
Ishodi učenja, koje obezbeđuje struktura kurikuluma studijskog programa Doktorske akademske studije – farmaceutske nauke , omogućavaju sticanje znanja, veština i sposobnosti/stavova u skladu sa deskriptorima ishoda učenja nacionalnog okvira kvalifikacija, kao i kompetencija koje proističu iz studijskog programa, a koje integrišu adekvatnu osposobljenost za: samostalno rešavanje praktičnih i teorijskih problema u oblasti u kojoj su doktorirali, kritičko mišljenje i nezavisno i kreativno delovanje, samostalnu interpretaciju i vrednovanje naučnih rezultata, dizajniranje istraživanja koja ostvaruju značajan i originalni naučnositraživački doprinos, izgrađivanje profesionalnog ponašanja u skladu sa principima etičkog kodeksa i dobre naučne prakse, uključivanje u nacionalne i međunarodne naučne projekte, rukovođenje istraživačkim timovima i projektima, efikasnu i profesionalnu naučnu komunikaciju i prezentovanje naučnoistraživačkih rezultata na naučnim skupovima, u naučnim časopisima, kroz patente i nova tehnička rešenja, kao i za učešće u razvoju novih znanja u oblasti biomedicinskih nauka i nauci uopšte.
Kurikulum
Studijski program program Doktorske akademske studije - farmaceutske nauke traje 3 godina ili 6 semestara. Ukupan broj časova iznosi 2385 i obuhvata 2235 časova aktivne nastave (585 časova predavanja, 1650 časova SIR) i 150 ostalih časova.
Kurikulum sadrži 9 obaveznih (ukupan broj ESPB - 102) i 33 izbornih predmeta, od koji student bira 9 (ukupan broj ESPB - 78), i integriše realizaciju predmeta koji se direktno odnose na prijavu, izradu i odbranu doktorske disertacije (broj ESPB - 90), koji inače i pripadaju grupi obaveznih predmeta. Kurikulum studijskog programa sadrži adekvatno definisane osnove za samostalni istraživački rad studenta. Radi ravnomernosti opterećenja, broj ESPB po semestrima iznosi 30.
Studijski program ima ukupno 18 predmeta. U okviru realizacije studijskog programa, studenti pohađaju: u prvom semestru, 3 obavezna predmeta i 3 izborna (od 12 ponuđenih), sa ukupnim fondom aktivne nastave od 27 časova nedeljno i ostvaruju 30 ESPB; u drugom semestru, 3 izborna predmeta (od 13 ponuđenih), sa ukupnim fondom aktivne nastave od 21 čas nedeljno i ostvaruju 30 ESPB; u trećem semestru, 3 izborna (od 8 ponuđenih), sa ukupnim fondom aktivne nastave od 21 čas nedeljno i ostvaruju 30 ESPB; u četvrtom semestru, 3 obavezna predmeta, sa ukupnim fondom aktivne nastave od 20 časova nedeljno i ostvaruju 30 ESPB; u petom semestru, 1 obavezni predmet, sa ukupnim fondom aktivne nastave od 30 časova nedeljno i ostvaruju 30 ESPB; u šestom semestru, 2 obavezna predmeta sa ukupnim fondom aktivne nastave od 30 časova nedeljno i ostvaruju 30 ESPB. Tokom IV semestra, student realizuje 150 ostalih časova čiji je ishod prijava teme doktorske disertacije.
Ukupno angažovanje studenata kroz aktivnu nastavu i ostale časove izraženo je brojem od 180 ESPB. Implementacija ESPB izvršena je prema nemodularizovanom sistemu u kojem svaki predmet može imati različit broj bodova tako da je ukupan broj bodova u jednoj akademskoj godini 60. U okviru svakog predmeta definisane su nastavne aktivnosti relevantne za postizanje cilja i ishoda predmeta i vreme potrebno za svaku nastavnu aktivnost, tako da ukupno radno angažovanje studenata odgovara broju bodova koji pripadaju predmetu. Student ostvaruje bodove predviđene za konkretni predmet nakon položenog završnog ispita, a uslovi za pohađanje svakog pojedinačnog predmeta definisani su u knjizi predmeta.
Knjiga predmeta sadrži detaljan opis predmeta: naziv, tip predmeta, semestar studija, broj ESPB, ime nastavnika, cilj kursa sa očekivanim ishodima, znanjima i kompetencijama, preduslove za pohađanje predmeta, sadržaj, preporučenu literaturu, metode izvođenja nastave, način provere znanja i ocenjivanja. Redosled izvođenja predmeta u studijskom programu organizovan je tako da se znanja potrebna za naredne predmete stiču u prethodno realizovanim predmetima.
Faktor izbornosti prema pozicijama gde student bira predmete iznosi 51,67% od ukupnog broja ESPB, što je u skladu sa postavljenim akreditacionim kriterijumima.
Broj ESPB koji odgovara izbornim predmetima iznosi 93, što je više od 50% od ukupnog broja bodova koji odgovara svim predmetima studijskog programa, uključujući sadržaje vezane za prenosive veštine (komunikacione veštine, timski rad, preduzetništvo, upravljanje projektima, etičnost, standardizacija, zaštita intelektualne svojine).
Lista izbornih predmeta sadrži 3,67 puta više predmeta u odnosu na broj izbornih predmeta: student bira 9 od 33 ponuđenih izbornih predmeta.
Kurikulumom su jasno definisani zahtevi vezani za pripremu doktorske disertacije specifični za polje medicinskih nauka. Doktorska disertacija predstavlja samostalni originalni naučni rad studenta doktorskih studija. Postupak prijave, izrade i odbrane doktorske disertacije jasno je preciziran Pravilnikom o doktorskim akademskim studijama Fakulteta medicinskih nauka u Kragujevcu. Od ukupnog broja ESPB predviđenih za realizaciju studijskog programa doktorskih studija, 50% odnosno 90 ESPB odnosi se na doktorsku disertaciju.
Aktivna nastava se sastoji od najmanje 26,17% predavanja. Preostalu aktivnu nastavu čini studijski istraživački rad (SIR).
Student završava studije nakon svih položenih ispita predviđenih nastavnim planom i programom i odbranjenom doktorskom disertacijom.
Fakultet medicinskih nauka u Kragujevcu je akreditovan kao naučnoistraživačka ustanova.
Kvalitet, savremenost, relevantnost i međunarodna usaglašenost studijskog programa
Studijski program Doktorske akademske studije – farmaceutske nauke osmišljen je na osnovu sveobuhvatnog i detaljnog istraživanja srodnih studijskih programa u okviru evropskog obrazovnog prostora i zaključaka Evropske Konferencije o Harmonizaciji PhD Programa u Medicini i Zdravstvenim Naukama (The Declaration of the European Conference on Harmonisation of PhD Programmes in Medicine and Health Sciences) prilagođenog našim potrebama i uslovima.
Studijski program je koncipiran tako da studentima pruži najnovija naučna saznanja iz oblasti farmaceutskih nauka i prati nova ostvarenja u nauci. Savremenost ovog studijskog programa obezbeđena je međunarodnom saradnjom na osnovu zaključenih ugovora sa univerzitetima iz Rusije (I.M. Sečenov Prvi moskovski državni medicinski univerzitet), Rumunije (Univerzitet medicine i farmacije „Viktor Babeš“ u Temišvaru i Univerzitet medicine i farmacije „Grigore T. Popa“ u Jašu), i Kanade (Institut za kardiovaskularne nauke, Univerzitet u Manitobi), odnosno višestrukih studijskih boravaka delegacija Fakulteta na Kalifornijskom Univerzitetu u San Francisku (UCSF) i Univerzitetu u Dubaiju. Ovaj studijski program je celovit i sveobuhvatan i usaglašen sa drugim programima Fakulteta medicinskih nauka Univerziteta u Kragujevcu. Takođe, ovaj program je suštinski i formalno usaglašen sa strategijama razvoja obrazovanja, nauke i struke u Republici Srbiji, i to naročito sa Strategijom razvoja obrazovanja i vaspitanja u Republici Srbiji do 2030. godine i Strategijom naučnog i tehnološkog razvoja Republike Srbije za period od 2021. do 2025. godine „Moć znanja”.
Studijski program Doktorske akademske studije – farmaceutske nauke je strukturno i formalno usaglašen sa tri relevantna akreditovana inostrana programa renomiranih evropskih visokoškolskih ustanova:
1. Medicinski fakultet, Sveucilište u Rijeci, Hrvatska
2. Medicinski fakultet, Univerzitet u Mariboru, Slovenija
3. Farmaceutsko-biokemijski fakultet, Sveucilište u Zagrebu, Hrvatska
Studijski program je strukturno i formalno usaglašen sa utvrđenim akreditacionim standardima za studijske programe doktorskih studija u obrazovno-naučnim poljima i sa evropskim standardima u pogledu: uslova upisa, trajanja studija, uslova prelaska u narednu godinu (prikupljen minimum broj ESPB), sticanja diplome i načina studiranja.
Upis studenata
U skladu sa društvenim potrebama i potrebama razvoja nauke, obrazovanja i kulture i svojim resursima Fakultet medicinskih nauka u Kragujevcu upisuje, između ostalog, studente na studijski program Doktorske akademske studije – farmaceutske nauke.
Odluku o broju studenata koji se upisuju na studijski program donosi Univerzitet, na predlog Fakulteta, u skladu sa dozvolom za rad. a uzimajući u obzir raspoložive prostorne, kadrovske i druge mogućnosti ustanove, prioritete države, kao i procenjene društvene potrebe. Broj studenata čije se studije finansiraju iz budžeta utvrđuje Vlada Republike Srbije.
Upis u prvu godinu studija vrši se na način i po postupku propisanim konkursom koji raspisuje Univerzitet u Kragujevcu u skladu sa zakonom, a sprovodi ga Fakultet. Konkurs se objavljuje u mesecu septembru i sadrži: broj studenata za studijski program, uslove za upis, merila za utvrđivanje redosleda kandidata, postupak sprovođenja konkursa, način i rokove podnošenja žalbe na utvrđeni redosled, visinu školarine koju plaćaju studenti čije se studiranje ne finansira iz budžeta Republike Srbije i dokumentaciju koju podnose kandidati koji ostvare pravo na upis.
U prvu godinu studija na srpskom jeziku može se upisati lice sa završenim fakultetom iz oblasti farmaceutskih nauka, veterinarskih nauka, bioloških nauka, hemijskih nauka, koje je steklo najmanje 300 ESPB na osnovnim akademskim i master akademskim studijama, kao i integrisanim akademskim studijama, sa ukupnom prosečnom ocenom najmanje 8 (osam). Izbor kandidata za upis na studijski program obavlja se na osnovu ostvarenog uspeha u toku pomenutih studija i dužine studiranja. Uslov upisa je poznavanje bar jednog stranog jezika koji utvrđuje visokoškolska ustanova (engleski jezik).
Rang-listu prijavljenih kandidata sačinjava komisija za upis koju, na predlog Nastavno–naučnog veća Fakulteta, imenuje rektor Univerziteta. Pravo upisa na studije stiče kandidat koji je na rang-listi rangiran u okviru broja odobrenih studenata za upis na studijski program.
Učesnik konkursa koji smatra da su njegova prava povređena može podneti prigovor na način i u rokovima predviđenim konkursom.
Kandidat koji je stekao pravo na upis, a ne upiše se u za to predviđenom roku, gubi pravo na upis. Umesto kandidata koji nije podneo dokumentaciju za upis upisuje se sledeći kandidat, prema redosledu na konačnoj rang listi, u roku utvrđenom konkursom.
Strani državljanin se, u pogledu prethodnog obrazovanja, može upisati na studijski program na srpskom jeziku pod istim uslovima kao i domaći državljanin, na način uređen Zakonom o visokom obrazovanju i opštim aktom samostalne visokoškolske ustanove. Uslov upisa je poznavanje srpskog jezika (na kome se izvodi nastava) i engleskog jezika.
U prvu godinu studija na engleskom jeziku može se upisati lice sa završenim fakultetom iz oblasti farmaceutskih nauka, veterinarskih nauka, bioloških nauka, hemijskih nauka, koje ima sertifikat o znanju engleskog jezika - nivo B2 ili prethodno završen bilo koji stepen obrazovanja na engleskom jeziku (dokaz - diploma) i koje u skladu sa brojem osvojenih bodova, ostvarenih na osnovu uspeha u toku pomenutih studija i dužine studiranja zauzme mesto na rang listi u okviru broja studenata koji Fakultetu odobri Vlada Srbije za upis u prvu godinu, a u skladu sa pravilima konkursa.
Ocenjivanje i napredovanje studenata
Tokom studiranja, svaki student savlađuje studijski program polaganjem ispita, čime stiče određeni broj ESPB, u skladu sa definisanim studijskim programom. Broj ESPB za svaki pojedinačni predmet utvrđuje se na osnovu radnog opterećenja studenta u savlađivanju određenog predmeta primenom jedinstvene metodologije visokoškolske ustanove za sve predmete. Uspešnost studenata u savlađivanju određenog predmeta kontinuirano se prati tokom nastave i izražava se poenima. Maksimalni broj poena koji student može da ostvari na predmetu je 100. Student stiče poene na predmetu ispunjavanjem predispitnih aktivnosti i polaganjem završnog ispita. Minimalan broj poena koje student može da stekne ispunjavanjem predispitnih obaveza tokom nastave je 30, a maksimalni 70, dok ostali broj poena (do 100), student stiče na samom završnom ispitu.
Svaki pojedinačni predmet iz studijskog programa ima precizan, jasan i objavljen način sticanja poena. Način sticanja poena tokom izvođenja nastave uključuje broj poena koje student stiče po osnovu svake pojedinačne vrste aktivnosti u okviru predispitnih obaveza i polaganjem završnog ispita. Ukupan uspeh studenta na predmetu izražava se ocenom od 5 (nije položio) do 10 (odličan). Ocena studenta je zasnovana na ukupnom broju poena koje je student stekao ispunjavanjem predispitnih obaveza i polaganjem ispita, a prema kvalitetu stečenih znanja i veština.
Student može pristupiti polaganju završnog ispita na određenom predmetu ukoliko je izvršio sve predispitne obaveze utvrđene studijskim programom. Način polaganja završnog ispita za svaki od predmeta definisan je studijskim programom i prikazan je u knjizi predmeta.
Da bi student položio predmet, mora sakupiti minimum 51 poen, pri čemu u okviru predispitnih aktivnosti, kao i na završnom ispitu, mora da osvoji više od 50% poena predviđenih za ocenjivanje predispitnih aktivnosti odnosno polaganje ispita. Raspored svih oblika ocenjivanja studenata određuje se na početku semestra i objavljuje se studentima zajedno sa načinom sticanja poena.
Disertacija je završni deo studijskog programa doktorskih studija. Disertacija predstavlja samostalni naučnoistraživački rad. Ostvareni naučni doprinos se ocenjuje prema broju naučnih publikacija, patenata ili tehničkih unapređenja.
Da bi se pristupilo odbrani doktorske disertacije, neophodno je da je student objavio najmanje tri rada u domaćim ili stranim časopisima, od kojih je: A) jedan rad iz teme doktorske disertacije, u kome je kandidat prvi autor, objavljen u časopisu sa impakt faktorom koji se nalazi na SCI listi, kategorije Q1 (Scopus klasifikacija – gleda se kategorija časopisa u trenutku prihvatanja rukopisa za objavljivanje), ili B) dva rada iz teme doktorske disertacije, u kojima je kandidat prvi autor, objavljen u časopisu sa impakt faktorom koji se nalazi na SCI listi, kategorije Q2 (Scopus klasifikacija – gleda se kategorija časopisa u trenutku prihvatanja rukopisa za objavljivanje). Ostali radovi moraju biti objavljeni u časopisima kategorije najmanje Q3 (Scopus klasifikacija – gleda se kategorija časopisa u trenutku prihvatanja rukopisa zaobjavljivanje). Način i postupak pripreme i odbrane disertacije uređuje se Pravilnikom o doktorskim akademskim studijama Fakulteta kojim se definiše prihvatanje teme za disertaciju, ocena urađene disertacije i ispunjenost uslova za pristupanje javnoj usmenoj odbrani. U skladu sa pomenutim Pravilnikom, nije predviđeno učešće mentora u radu komisije za ocenu i odbranu doktorske disertacije.
Tokom školske godine održavaju se sednice Veća semestra Doktorskih akademskih studija - farmaceutske nauke. Veće semestra čine dekan, resorni prodekan, šefovi katedri ili rukovodioci predmeta u odgovarajućem semestru. Većem predsedava dekan ili član veća koga on odredi. Veće zaseda jednom nedeljno, u unapred određenom terminu. Veću mogu prisustvovati i predstavnici studenata koji slušaju nastavu u datom semestru, a koje delegiraju studenti odgovarajućeg semestra. Veće razmatra pitanja od interesa za realizaciju nastave, unapređenje kvaliteta nastave i reforme nastavnog plana i programa, razmatra efikasnost studiranja i kvalitet izvođenja nastavnog procesa, predlaže korektivne mere u cilju unapređenja nastavnog procesa i razmatra i priprema predloge po pitanjima iz svog delokruga o kojima odlučuje Nastavno-naučno veće Fakulteta.
Napredovanje svakog studenta ocenjuje se jednom godišnje i predstavlja sastavni deo izveštaja o samovrednovanju studijskog programa.
|