Стандард 3. ЦИЉЕВИ СТУДИЈСКОГ ПРОГРАМА
Општи циљ студијског програма је оспособљавање студената за самосталну примену стеченог знања и вештина на пољу лабораторијске дијагностике и то из области опште и органске хемије, опште биохемије, клиничке биохемије, микробиологије, имунологије, трансфузиологије, хематологије и хистологије, а све у складу са поштовањем правних, етичких и моралних вредности односно принципа добре праксе.
Специфични циљеви су следећи:
- Усвајање знања о нормалној структури и биолошким функцијама човековог организма (укључујући методе мерења и процене), разумевање здравља и начина његовог промовисања
- Усвајање знања о природном и насилном нарушавању грађе и/или функције појединих органа, органских система или целокупног организма човека и етиологији настанка поремећаја
- Усвајање знања о општим карактеристикама уређаја који се користите у свакодневном раду и вештине њиховим руковањем
- Усвајање знања и вештина о врстама узорака, начинима прикупљања узорака, начинима обраде узорака, начинима складиштења узорка до спровођења анализе, начинима безбедног одлагања узорака
- Усвајање знања и вештина из опште и органске хемије са акцентом на опште хемијске анализе које се користе у пракси
- Усвајање знања и вештина из области опште биохемије и клиничке биохемије
- Усвајање знања и вештина из области микробиологије и имунологије
- Усвајање знања и вештина из области трансфузиологије и хематологије
- Усвајање знања и вештина из области патохистолошке анализе
- Упознавање студената са начинима функционисања служби за лабораторијску дијагностику у наведеним областима
- Усвајање знања из деонтологије, етике и правне одговорности
- Стицање вештине комуникације са пацијентом
- Стицање способности за процену и коришћење стручних података, континуирано учење и усавршавање у одабраном медицинском пољу.
Циљеви студијског програма су у складу са основним задацима и циљевима Факултета медицинских наука Универзитета у Крагујевцу.
Циљеви су ускађени са захтевима тржишта рада и дефинисаним Националним оквиром квалификација.
|