Стандард 8.
ОЦЕЊИВАЊЕ И НАПРЕДОВАЊЕ СТУДЕНАТА
Током студирања, сваки студент савлађује студијски програм полагањем испита, чиме стиче одређени број ЕСПБ, у складу са дефинисаним студијским програмом. Број ЕСПБ за сваки појeдиначни предмет утврђује се на основу радног оптерећења студента у савлађивању одређеног предмета применом јединствене методологије високошколске установе за све предмете. Успешност студената у савлађивању одређеног предмета континуирано се прати током наставе и изражава се поенима. Максимални број поена који студент може да оствари на предмету је 100. Студент стиче поене на предмету испуњавањем предиспитних активности и полагањем завршног испита. Минималан број поена које студент може да стекне испуњавањем предиспитних обавеза током наставе је 30, а максимални 70, док остали број поена (до 100), студент стиче на самом завршном испиту.
Сваки појединачни предмет из студијског програма има прецизан, јасан и објављен начин стицања поена. Начин стицања поена током извођења наставе укључује број поена које студент стиче по основу сваке појединачне врсте активности у оквиру предиспитних обавеза и полагањем завршног испита. Укупан успех студента на предмету изражава се оценом од 5 (није положио) до 10 (одличан). Оцена студента је заснована на укупном броју поена које је студент стекао испуњавањем предиспитних обавеза и полагањем испита, а према квалитету стечених знања и вештина.
Студент може приступити полагању завршног испита на одређеном предмету уколико је претходно адекватно похађао наставу и реализовао све предиспитне обавезе утврђене студијским програмом. Начин полагања завршног испита за сваки од предмета дефинисан је студијским програмом и приказан је у књизи предмета.
Да би студент положио предмет мора сакупити минимум 51 поен, при чему у оквиру предиспитних активности, као и на завршном испиту, мора да освоји више од 50% поена предвиђених за оцењивање предиспитних активности односно полагање испита. Распоред свих облика оцењивања студената одређује се на почетку семестра и објављује се студентима заједно са начином стицања поена.
Током школске године одржавају се седнице Већа семестра Основних струковних студија. Веће семестра чине декан, ресорни продекан, шефови катедри или руководиоци предмета у одговарајућем семестру. Већем председава декан или члан већа кога он одреди. Веће заседа једном недељно, у унапред одређеном термину. Већу могу присуствовати и представници студената који слушају наставу у датом семестру, а које делегирају студенти одговарајућег семестра. Веће разматра питања од интереса за реализацију наставе, унапређење квалитета наставе и реформе наставног плана и програма, разматра ефикасност студирања и квалитет извођења наставног процеса, предлаже корективне мере у циљу унапређења наставног процеса и разматра и припрема предлоге по питањима из свог делокруга о којима одлучује Наставно-научно веће Факултета.
Квалитет процене обраде оцене и података о раду студената додатно се подиже спровођењем и анализирањем тестова усвојеног знања (ретенције), који су обавезни за све предмете током студија. Тестови се спроводе годину дана након одслушане наставе.