Стандард 5. 
КУРИКУЛУМ
Студијски програм Основне струковне студије – Струковна медицинска сестра траје 3 година или 6  семестара. Укупан број часова износи 4755 и  обухвата 2295 часова активне наставе (1245  часова предавања, 990 часова вежби,  15 часова ДОН и 45  часова ИР) и 2460 осталих часова. 
  
Курикулум  садржи 33 обавезних (укупан број ЕСПБ - 158) и 17 изборних предмета, од који студент бира 6 (укупан број ЕСПБ - 22), и интегрише реализацију стручне праксе (број ЕСПБ - 12), као и полагање  предмета Предмет завршног рада (број ЕСПБ - 3) и Израда и  одбрана завршног рада (број  ЕСПБ - 3), који иначе и припадају  групи обавезних предмета. 
  
Активна настава  заступљена је просечно са 25,50 часова недељно, односно 11,83 часова предавања,  11,00 часова вежби, 0,17 часова ДОН и 0,50 часова ИР просечно, на недељном  нивоу. Ради равномерности оптерећења, број ЕСПБ по семестрима износи 30.
  
Студијски програм има  укупно 39 једносеместралних  предмета. У оквиру реализације студијског програма, студенти  похађају: у првом семестру, 6 обавезних предмета,  са  укупним фондом активне наставе од 27  часова недељно и остварују 30 ЕСПБ; у другом семестру, 6 обавезних  предмета и 1 изборни (од 2 понуђена), са укупним фондом  активне наставе од 26 часова недељно и остварују  30 ЕСПБ; у трећем семестру, 4 обавезна и 1 изборни (од 4 понуђена), са укупним фондом  активне наставе од 25 часова недељно и остварују  30 ЕСПБ; у четвртом семестру, 6 обавезних предмета и 1 изборни (од 4 понуђена), са укупним фондом  активне наставе од 27 часова недељно и остварују  30 ЕСПБ; у петом семестру, 4 обавезна предмета и 2 изборна (од 4 понуђена), са укупним фондом  активне наставе од 24 часова недељно и остварују  30 ЕСПБ; у шестом семестру, 7 обавезних предмета и 1 изборни (од 3 понуђена), са укупним фондом активне  наставе од  24 часа недељно и остварују 30 ЕСПБ.
  
Поред  реализације стручне праксе кроз дефинисане  обавезне предмете Стручна пракса 1, Стручна пракса 2 и Стручна пракса 3,  студенти обављају и самостални практични рад под надзором компетентног стручног  лица у наставним базама у оквиру следећих обавезних предмета: Интерна медицина са негом, Хирургија са негом, Инфективне болести са негом, Ургентна медицина са основама  трансфузиологије, Интензивна здравствена нега, Гинекологија и акушерство са  негом, Психијатрија са негом, Педијатрија са негом, Онкологија са негом,  Неурологија са негом, Геријатрија  са здравственом негом, Палијативна здравствена нега, односно следећих изборних  предмета: Ментално здравље, Социјална медицина,  Безбедност здравствених радника и заштита у радној средини, Савремене  радиолошке дијагностичке методе, Здравствена нега болесника након  трансплантација, Здравствена нега у клиничким истраживањима, Здравстени  менаџмент, Здравствена нега у процесу рехабилитације, Офталмологија са негом,  Терапија бола, Оториноларингологија са негом. Током VI семестра,  студент реализује 45 часова истраживачког рада и 90  часова самосталог рада, чији је исход израда и одбрана завршног рада. 
  
Најважније  методе извођења наставе су: предавања илустрована слајдовима и видео клиповима,  рад у малој групи, демонстрација и самостално извођење лабораторијских и  клиничких вештина. Сви облици активне наставе базирају се на интерактивној  настави која се карактерише дискусијама о проблему који је тема наставне  јединице, изношењем личног става који је поткрепљен теоријском или искуственом  аргументацијом, уочавањем дилема које се односе на постављену тему и њиховим  разрешавањем. Теоријска настава подразумева максималан број од 80 студената у  групи, у складу са стандардима за медицинске науке.  Рад у малој групи, као значајна метода  савременог приступа наставном процесу, подразумева максималан број од 15  студената у групи за практичну наставу на претклиничким предметима, односно 7  на клиничким предметима. Студент мора да савлада све клиничке вештине до  предвиђеног нивоа компетенције у току наставе као услов за излазак на завршни  испит. 
  
Укупно ангажовање  студената кроз активну наставу и остале часове изражено је бројем од 180 ЕСПБ. Имплементација  ЕСПБ извршена је према немодуларизованом систему у којем сваки предмет може  имати различит број бодова тако да је укупан број бодова у једној академској  години 60. У  оквиру сваког предмета дефинисане су наставне активности релевантне за  постизање циља и исхода предмета и време потребно за сваку наставну активност,  тако да укупно радно ангажовање студената одговара броју бодова који припадају  предмету. Студент остварује бодове предвиђене за конкретни предмет након  положеног завршног испита, а услови за полагање сваког појединачног предмета  дефинисани су у Правилнику о организацији и извођењу наставе на студијским  програмима Основних струковних студија на Факултету медицинских наука Универзитета  у Крагујевцу, као и књизи предмета. 
  
Књига предмета садржи  детаљан опис предмета: назив, тип предмета, семестар студија, број ЕСПБ, име  наставника, циљ курса са очекиваним исходима, знањима и компетенцијама,  предуслове за похађање предмета, садржај, препоручену литературу, методе  извођења наставе, начин провере знања и оцењивања. Редослед извођења предмета у  студијском програму организован је тако да се знања потребна за наредне  предмете стичу у претходно реализованим предметима.
  
Структура  студијског програма дефинисана је са 14,86% академско-општеобразовних, 0,42% научно-стручних,  41,02% стручних, и 43,70% стручно-апликативних од укупног броја ЕСПБ програма,  што је у складу са постављеним критеријумима.
  
Фактор изборности према  позицијама где студент бира предмете износи 13,89% од укупног броја ЕСПБ, што је у складу са  постављеним критеријумима за поље медицинских наука. Листа  изборних предмета садржи 2,83 пута више предмета у односу на број изборних  предмета: студент бира 6 од 17 понуђених изборних предмета. 
  
Студент завршава студије  након свих положених испита предвиђених наставним планом и програмом,  реализоване праксе и одбрањеног завршног рада.