Standard 4. KOMPETENCIJE DIPLOMIRANIH STUDENATA
Savladavanjem studijskog programa Osnovne strukovne studije – Strukovni medicinsko-laboratorijski tehnolog student stiče sledeće opšte sposobnosti:
- Samostalno rešavanje praktičnih i teorijskih problema u medicinsko-biohemijskoj laboratoriji i praktičnom radu sa pacijentima
- Poznavanje metoda od značaja za učestvovanje u procesima i postupcima istraživanja u oblasti biohemije i drugih medicinskih grana
- Razvijen adekvatan stepen kritičkog i samokritičkog promišljanja i pristupa u radu sa medicinskim i biohemijskim materijalom i medicinskim sredstvima, kao i ostalim aspektima rada u medicinsko-biohemijskoj laboratoriji
- Poznavanje različitih mogućnosti praktične primene znanja neophodnog za sprovođenje osnovnih delatnosti u domenu rada medicinsko-laboratorijskog tehnologa
- Razvijene komunikacione sposobnosti neophodne za saradnju sa pacijentima, ali i lekarima, farmaceutima i drugim zdravstvenim radnicima
- Poštovanje i implementacija principa etičkog kodeksa i principa Dobre kliničke prakse.
Savladavanjem studijskog programa Osnovne strukovne studije – Strukovni medicinsko-laboratorijski tehnolog student stiče sledeće predmetno-specifične sposobnosti:
- Adekvatno poznavanje i sveobuhvatno razumevanje osnovnih teorijskih i praktičnih principa rada u medicinsko-biohemijskoj laboratoriji i praktičnom radu sa pacijentima.
- Rešavanje stručnih i naučnih problema upotrebom validnih naučnih metoda i postupaka u oblasti medicinske biohemije
- Integracija osnovnih znanja i veština iz različitih naučnih oblasti (medicine, hemije, biologije) u zdravstvenu delatnost u domenu rada strukovnog medicinsko-laboratorijskog tehnologa
- Poznavanje značaja i metoda praćenja savremenih naučnih i stručnih dostignuća u oblasti medicinskih nauka i njihovo blagovremeno implentiranje u medicinsko-laboratorijsku praksu
- Primena znanja i veština neophodnih za uspešno izvođenje laboratorijskih analiza i testiranja koja su od vitalnog značajan za dijagnostiku, praćenje bolesti i procenu zdravstvenog stanja pacijenata
- Primenu savremenih zdravstveno-informacionih sistema u praktičnom radu u medicinsko-biohemijskoj laboratoriji.
Ishodi učenja
Ishodi učenja, koje obezbeđuje struktura kurikuluma studijskog programa Osnovne strukovne studije – Strukovni medicinsko-laboratorijski tehnolog, omogućavaju sticanje znanja, veština i stavova/ponašanja u skladu sa Direktivama 2005/36/EK i 2013/55/EU Evropskog parlamenta i Saveta o priznavanju profesionalnih kvalifikacija (Directive 2005/36/EU and Directive 2013/55/EU of the European Parliament and of the Council on the recognition of professional qualifications) od 7. septembra 2005. odnosno od 20. novembra 2013. godine, koja, između ostalog, obuhvataju i:
- Odgovarajuće poznavanje teorijskih i praktičnih aspekata neophodnih za rešavanje složenih problema u različitim oblastima zdravstvene delatnosti medicinsko-laboratorijskog tehnologa.
- Obučenost za adekvatnu komunikaciju i interakciju sa pacijentima, njihovim porodicama, lekarima, farmaceutima i drugim zdravstvenim radnicima.
- Valjano poznavanje teorijskih i praktičnih aspekata neophodnih za praktični rad sa savremenim aparatima i uređajima za medicinsko-laboratorijsku dijagnostiku i adekvatno tumačenje rezultata dobijenih laboratorijskih analiza.
- Posedovanje umeća i sposobnosti potrebnih za sveobuhvatan transfer znanja i obuku drugih zdravstvenih radnika u oblasti zdravstvene delatnosti medicinsko-laboratorijskog tehnologa.
|