Page 955 - 59. КОНГРЕС СТУДЕНАТА БИОМЕДИЦИНСКИХ НАУКА СРБИЈЕ СА ИНТЕРНАЦИОНАЛНИМ УЧЕШЋЕМ
P. 955

59. КОНГРЕС СТУДЕНАТА БИОМЕДИЦИНСКИХ НАУКА СРБИЈЕ                                                 26-30.
            СА ИНТЕРНАЦИОНАЛНИМ УЧЕШЋЕМ                                                                       Април

                               УТИЦАЈ КОФЕИНА НА КОГНИТИВНЕ ФУНКЦИЈЕ У СТУДЕНТСКОЈ ПОПУЛАЦИЈИ

            Аутор: Марија Милић
            e-mail: marija_milic993@hotmail.com
            Ментор: Доц. др Дејана Ружић Зечевић
            Катедра за фармакологију и токсикологију, Факултет медицинских наука Универзитета у Крагујевцу

            Увод: Кофеин (триметилксантин, теин, матеин, гуаранин, метилотеобромин) се хемијски класификује као ксантински
            алкалоид беле боје, горког укуса, који се добија из зрна кафе, из листова чаја и зрна какаа. Кофеин инхибира  везивање
            аденозина за рецептор и тиме спречава сигнализирање умора у мозгу. И као последица тога долази до повишене
            активности неурона. Особа ово доживљава као одсуство умора, стање будности и генерално повећану активност
            организма.
            Циљ рада: Ово истраживање је спроведено са циљем да се утврди колико су кофеински напици заступљени у студентској
            популацији, колико студенти знају о ефектима кофеина,  нарочито како делује на когнитивне функције, односно на будност,
            памћење и концентрацију.
            Материјал и методе: Испитаницима су подељени анонимни упитници, при чему је анализирано њихово мишљење
            употребом петостепене Ликертове скале. Анкета је спроведена на 160 испитаника који су студенти фармације  Факултета
            медицинских наука у Крагујевцу. Упитници су касније анализирани и статистички обрађени у IBM SPSS бази података.
            Резултати: Статистичком обрадом података у SPSS бази добијена је максимална вредност коефицијента Cronbach’s alpha од
            0,760 чиме се сматра валидним. Факторском анализом утврђена је подела питања на три фактора, која групишу питања
            посебно на учесталост конзумирања кофеина, потенцијалне зависности као и утицаја кофеина на когнитивне функције у
            студентској популацији.
            Закључак: Резултати овог истраживања су показали да већина студената конзумира кофеин, али да су подељена мишљења
            о његовом утицају на когнитивне функције.
            Кључне речи: кофеин; студенти; когнитивне функције и кофеин


                             THE EFFECT OF CAFFEINE ON COGNITIVE FUNCTIONS IN THE STUDENT POPULATION

            Author: Marija Milić
            e-mail: marija_milic993@hotmail.com
            Mentor: Аssist. Prof. Dejana Ružić Zečević
            Department of Pharmacology and Toxicology, Faculty od Medical Sciences University of Kragujevac

            Introduction: Caffeine (trimethylxanthine, tein, matein, guaranine, methyloteobromine) is chemically classified as xanthine alkaloid
            of white color, bitter taste, obtained from coffee beans, from tea leaves and cocoa beans. Caffeine inhibits the binding of
            adenosine to the receptor and thus inhibits the signaling of brain fatigue. And as a consequence, there is an increased activity of
            neurons. This person experiences this as a lack of fatigue, a state of alertness and generally increased activity of the body.
            The Aim: This research was conducted to determine how many caffeinated beverages are present in the student population, how
            many students know about the effects of caffeine, especially how it affects cognitive functions alertness, memory, and
            concentration.
            Material and Methods: Respondents were given anonymous questionnaires, analyzing their opinion using a five-stage Likert scale.
            The survey was conducted on 160 respondents who are pharmacists from the Faculty of Medical Sciences in Kragujevac. The
            questionnaires were later analyzed and statistically processed in the IBM SPSS database.
            Results: Statistical data processing in the SPSS database obtained the maximum value of the Cronbach's alpha value of 0.760 which
            is considered valid. Factor analysis has identified the division of questions into three factors, which group questions, in particular,
            the frequency of caffeine consumption, the potential dependence, and the effects of caffeine on cognitive functions in the student
            population.
            Conclusion: The results of this study have shown that most students consume caffeine, but opinions on its impact on cognitive
            functions are divided.
            Keywords: caffeine; students; cognitive functions and caffeine





















                                                     Kopaonik, 2018.
                                                                                                           949
   950   951   952   953   954   955   956   957   958   959   960