Page 724 - 59. КОНГРЕС СТУДЕНАТА БИОМЕДИЦИНСКИХ НАУКА СРБИЈЕ СА ИНТЕРНАЦИОНАЛНИМ УЧЕШЋЕМ
P. 724

59th SERBIAN STUDENTS’ CONFERENCE OF BIOMEDICAL SCIENCES
      April                                                                     WITH INTERNATIONAL PARTICIPATION
      26-30
                              ПОВЕЗАНОСТ УПОТРЕБЕ ДРУШТВЕНИХ МРЕЖА И СЛИКЕ О СОПСТВЕНОМ ТЕЛУ

            Аутор: Маријана Грујић
            е-mail: maja6393@live.com
            Ментор: проф. др Александра Стојадиновић
            Катедра за педијатрију, Медицински факултет Нови Сад, Универзитет у Новом Саду

            Увод: Слика о сопственом телу представља доживљаје, мисли и осећања које особа има у вези са својим телом. Млади
            свакодневно проводе време на друштвеним мрежама и изложени су многим садржајима, укључујући и савремене
            стандарде лепоте и притисак да изгледају у складу са тим стандардима, те друштвене мреже могу да утичу на стварање
            негативне слике о сопственом телу.
            Циљ рада: Да се утврди повезаност употребе друштвених мрежа и слике о сопственом телу код младих.
            Материјал и методе: Подаци за истраживање су добијени путем онлајн анкете, која је осмишљена за потребе овог
            истраживања. У истраживању је учествовало 1139 испитаника узраста од 15 до 24 године. Анкетирано је 189 младића и 950
            девојака.
            Резултати: Просечан BMI испитаника је 22,27±3,58. Највећи проценат испитаника је нормално ухрањен (74,6%), затим следе
            прекомерно ухрањени (14,6%), потхрањени (6,7%) и гојазни (4,1%). Девојке су у већем проценту потхрањене у односу на
            младиће, док су младићи у већем проценту прекомерно ухрањени и гојазни у односу на девојке. Просечно време
            проведено на друштвеним мрежама је 183,3±144,97 минута у току дана. Нема разлике у употреби друштвених мрежа
            између младића и девојака, као ни у дужини времена које различито ухрањени испитаници проводе на друштвеним
            мрежама и значају који им придају. Изглед је значајнији девојкама, а младићи више инвестирају у њега. Девојке и младићи
            су једнако незадовољни својим изгледом. Изглед је једнако значајан различито ухрањеним испитаницима. Инвестирање у
            изглед се не разликује значајно међу различито ухрањеним испитаницима. Што су испитаници млађи, интензивнија је
            употреба друштвених мрежа, значај изгледа је већи, више инвестирају у изглед и незадовољнији су изгледом.
            Закључак: Употреба друштвених мрежа у значајној мери утиче на формирање негативне слике о сопственом телу код
            младих, због чега је важно њихово контролисано и адекватно коришћење.
            Кључне речи: друштвене мреже; слика о сопственом телу; адолесценти; млади


                                 CONNECTION BETWEEN USAGE OF SOCIAL NETWORKS AND BODY IMAGE

            Аuthor: Marijana Grujić
            е-mail: maja6393@live.com
            Mentor: Assoc. Prof. Aleksandra Stojadinović
            Department of Pediatrics, Faculty of Medicine Novi Sad, University of Novi Sad

            Introduction: Body image represents person’s perceptions, feelings and thoughts about their body appearance. Young people
            spend considerable time on social networks exposed to different content, including modern standards of beauty and pressure to
            look in accordance with them. Therefore social networks can influence the creation of negative image of one's own body.
            The Aim: To determine relationship between usage of social networks and body image of young people.
            Material and Methods: Research data was obtained through an online survey designed for the purpose of this research. In this
            research 1139 people aged from 15 to 24 years participated. There were 189 male and 950 female participants.
            Results: Average BMI is 22,27±3,58. The highest percentage of participants is normally nourished (74,6%), followed by participants
            who are overweight (14,6%), malnourished (6,7%), and  obese (4,1%). Young women are more often malnourished comparing to
            young men, while young men are more often overweighted and obese comparing to young women. Average time spend on social
            networks is 183,3±144,97 minutes per day. There is no difference in time spent using social networks between male and female
            participants and between differently nourished participants.  Physical appearance is more significant to young women, but young
            men invest more effort in improving or maintaining it. Young women and men are equally dissatisfied with their physical
            appearance. There is no difference between differently nourished participants regarding importance of physical appearance and
            investment in physical appearance. With the increase of BMI, dissatisfaction with physical appearance increases. The younger the
            participants are, the use of social networks is more intense, importance of physical appereance is higher, investment in it is more
            intense and dissatisfaction with their physical apperance is stronger.
            Conclusion: Usage of social networks significantly influences forming negative body image among young people, which is why their
            controlled and adequate use is important.
            Keywords: social networks; body image; adolescents; young people
















                                                     Kopaonik, 2018.
          718
   719   720   721   722   723   724   725   726   727   728   729