Page 900 - 59. КОНГРЕС СТУДЕНАТА БИОМЕДИЦИНСКИХ НАУКА СРБИЈЕ СА ИНТЕРНАЦИОНАЛНИМ УЧЕШЋЕМ
P. 900

59th SERBIAN STUDENTS’ CONFERENCE OF BIOMEDICAL SCIENCES
      April                                                                     WITH INTERNATIONAL PARTICIPATION
      26-30
                OЧЕКИВАЊА СТУДЕНАТА ЗАВРШНЕ ГОДИНЕ ФАРМАЦИЈЕ О ОБРАЗОВАЊУ И ПРОФЕСИОНАЛНИМ МОГУЋНОСТИМА
                                                       ФАРМАЦЕУТА

            Аутор: Јулија Стојковић, Дарија Лазић
            e–mail: julija.juca.stojkovic@gmail.com
            Ментор: Доц.др Драгана Павловић
            Катедра Фармација, Медицински факултет Универзитета у Нишу

            Увод: Професионалне могућности фармацеута и места за њихову реализацију поред здравственог система обухватају и
            привреду, законодавство и надзор, образовање, науку и истраживања. Показало се да и поред великог броја извора
            информација будући студенти фармације не поседују  довољно предзнања о овој теми и тек се по упису на студије упознају
            са свим детаљима своје будуће професије.
            Циљ рада: Главни циљ нашег истраживања je сакупљање информација о очекивањима студената фармације о начину
            образовања и могућностима које пружају интегрисане академске студије (ИАС) Фармације као и испитивање ставова
            студената о перспективи професије магистра фармације у Србији.
            Материјал и методе: У истраживању је учествовало 142 студента завршне године ИАС Фармације Медицинског факултета
            Универзитета у Нишу. У овом истраживању је као метода научно – истраживачког рада коришћена анонимна анкета о
            мотивисаности и очекивањима студената пете године ИАС Фармације.
            Резултати: Студенти се тек  током студирања упознају са свим могућностима које пружају ИАС Фармације. Први одговор на
            питање о пословима које може да обавља магистар фармације је апотека, а поред индустрије и науке  то је и најчешћи
            одговор на питање где би волели да раде. Резутати показују  повећану  заинтересованост студената  пете године  за
            болничку апотеку (11,22%) и маркетинг (15,41%). Више од половине анкетираних студената не зна да ли планира
            усавшавање након основних студија. Особина коју магистар фармације треба да поседује према мишљењу студената је
            стучност  (32%) док се мали проценат показује жељу за професионалним усавршавањем (11%).  Најчешће одабрани описи
            магистра фармације су  ,,здравственог радника'' (31,46%) и професионалац у свом послу (29,11%).
            Закључци: Упис ИАС Фармације мотивисан је углавном материјалном сигурношћу (овај мотив се препознаје код 36,67%
            испитаника). Иако готово четвртина бруцоша  сматра  да  је  перспектива  магистра фармације одлична,  истог става је само
            1% студената завршне године. Примећује се и забринутост за професионално остваривање обзиром да чак 20% апсолвената
            види перспективу фармације у Србији као лошу.
            Кључне речи: фармацеут; образовање; студенти; професионалне могућности; очекивања

               THE FINAL YEAR ACADEMIC STUDIES STUDENS’ EXPECTATIONS FROM EDUCATION AND PROFESSIONAL OPPORTUNITIES OF
                                                       PHARMACISTS

            Author: Julija Stojković, Darija Lazić
            e-mail: julija.juca.stojkovic@gmail.com
            Mentor: Assist.Prof. Dragana Pavlović
            Department of Pharmaceutical Medicine, Faculty of Medicine, University of Niš

            Introduction: Pharmacists’ professional opportunities and places of their realization aside from the health system include economy,
            legislation and supervision, education, science and research. Despite the plentiful information sources, research shows that
            pharmacy students are uninformed, and are introduced with the details of future profession after enrolling.
            The Aim: The objective of the study is collecting information from pharmacy students on their expectations concerning educational
            methods and opportunities in the integrated academic studies (IAS) of Pharmacy & surveying the student attitudes toward the
            professional opportunities of a Magister of Pharmacy in Serbia.
            Material and methods: This study included 142 fifth-year student subjects of Pharmacy studies of the Faculty of Medicine in Nis.
            The method of the scientific research was an anonymous questionnaire on motivations and expectations of the fifth-year students.
            Results: Students familiarize with IAS Pharmacy possibilities after enrolling and starting studies. Prevalent answer while questioning
            the Magister of Pharmacy jobs is apothecary, and aside from the industry and science it makes a top answer on the question
            regarding the students’ aspirations. Results show an increased interest of final year students for a hospital pharmacy (11.22%) and
            marketing (15.41%). Majority of the students are uncertain of enrolling in professional development after basic studies. Based on
            the students’ opinion, traits of a Magister of Pharmacy are expertise (32%), while a small percentage sways toward professional
            development (11%). Mainly adopted descriptions of a Magister of Pharmacy are "medical practitioners" (31.46%) and professionals
            in their work (29.11%).
            Conclusions: Students’ expectations regarding Pharmacy studies are mostly motivated by financial security and those are
            registered with 36.67% of the questions. Whiles almost one quatre of first-year students describe the outlook as excellent, this
            percentage drops to 1% in final- year. Certain concerns about professional realization are indicated due to Serbian pharmacy
            outlook description as bad.
            Key words: pharmacist; education; students; professional opportunities; expectations











                                                     Kopaonik, 2018.
          894
   895   896   897   898   899   900   901   902   903   904   905