Page 905 - 59. КОНГРЕС СТУДЕНАТА БИОМЕДИЦИНСКИХ НАУКА СРБИЈЕ СА ИНТЕРНАЦИОНАЛНИМ УЧЕШЋЕМ
P. 905
59. КОНГРЕС СТУДЕНАТА БИОМЕДИЦИНСКИХ НАУКА СРБИЈЕ 26-30.
СА ИНТЕРНАЦИОНАЛНИМ УЧЕШЋЕМ Април
РАСПРОСТРАЊЕНОСТ УПОТРЕБЕ ИНТЕРНЕТА, ИГРАЊА ИГРИЦА И КОЦКАЊА МЕЂУ УЧЕНИЦИМА ПРВИХ РАЗРЕДА СРЕДЊИХ
ШКОЛА У НОВОМ САДУ
Аутор: Емилија Ћипровац
e-mail: 13962M16@mf.uns.ac.rs
Ментор: доц. др Душан Чанковић
Катедра за социјалну медицину и здравствену статистику са информатиком, Институт за јавно здравље Војводине,
Медицински факултетНови Сад, Универзитет у Новом Саду
Увод: Употреба интернета, играње игрица и коцкање су активности примамљиве адолесцентима, због чега су и заступљене
међу младима. Како нам је интернет због технолошког напретка све доступнији, тако је и његова употреба све учесталија, а
број корисниканепрестанорасте. Као резултат технолошког развоја јавља се и учесталије играње игрица, а игре за новац су
доступније, па је коцкање све распрострањеније.
Циљ рада: Циљ овог истраживања је да испита распрострањеност употребе интернета, играња игрица и коцкања међу
ученицима првих разреда средњих школа у Новом Саду.
Материјал и методе: Студија пресека спроведена је на територији града Новог Садамеђу ученицима првих разреда
средњих школа. Сви подаци су прикупљени применом методологије Европске школске анкете о употреби алкохола и
других дрога (ESPAD). У истраживању је учествовало 1067 испитаника од којих је 45% (480) мушког, а 55% (587) женског
пола.
Резултати: Ово истраживање је показало да интернет користи 98,7% испитаника, док 91,4% то чини свакодневно. Употреба
социјалних медија је најзаступљенија активност на интернету, јер их током четири и више дана недељно користи 85,6%
испитаника.Упоређујући 91,4% девојака са 78,5% младића који користе социјалне медије током четири и више дана
недељно, утврђено је да постоји статистички значајна разлика (p<0,001)међу половима. Сваки четврти испитаник (24%) игра
игрице свакодневно, а 24,6% испитаника их не игра никада. На примеру играња игрица на интернету, показано је да постоји
статистички значајна разлика међу половима (p<0,001), јер четири и више дана недељно игрице на интернету игра 43,4%
младића, a 8,4% девојака.Чак 87,5%испитаника се никада није коцкало.
Закључак: Готово сви испитаници су корисници интернета. Најзаступљенија активност на интернету је употреба социјалних
медија и то значајно више међу девојкама. Велики проценат испитаника игра игрице, а коцкање је много мање заступљено.
Младићи су значајно склонији игрању игрица и коцкању у односу на девојке.
Кључне речи: адолесценти; употреба интернета; играње игрица; коцкање
THE PREVALENCE OF INTERNET USE, VIDEO GAMINGAND GAMBLING AMONG YEAR ONE HIGH SCHOOL STUDENTS IN NOVI SAD
Author: Emilija Ćiprovac
e-mail: 13962M16@mf.uns.ac.rs
Mentor: Assist. Prof. Dušan Čanković
Department of Social Medicine and Health Statistics with Informatic, Institute of Public Health of Vojvodina, Faculty of Medicine
Novi Sad, University of Novi Sad
Introduction: Using the internet, playing video games and gambling are widespread activities among young people. As the internet
is becoming more accessible due to technological development, its use is rapidly increasing and number of internet users
isconstantly growing. As a result of technological development, playing video games and gambling are alsobecoming more
approachable and more frequent.
The Аim: The aim of this study was an assessment of the prevalence of internet use, video gaming and gambling among year one
high school students in Novi Sad.
Material and Methods: A cross-sectional study was conducted on the territory of City of Novi Sad among year one high school
students. All data were collected usingESPAD methodology. Out of 1067 participants, 45% (480) were male and 55% (587) were
female.
Results: This study showed that 98.7% of participants use the internet, while 91.4% usesitdaily. Using social media is most common
activity on the internet because 85.6% of participants use them four or more days a week. Comparing 91.4% of girls to 78.5% of
boys who use social media four or more days a week, it has been found that there exists statistically significant difference
(p<0.001). Every fourth participant (24%) plays video games daily, but 24.6% of participants have never played them. Taking online
games into consideration, it was found that there is statistically significant difference (p<0.001) between male and female
participantssince 43.4% of boys and 8.4% of girls play video games four or more days a week. А87.5%majority of participants has
never gambled.
Conclusion: Almost every participant uses the internet. Internet is most commonly used for social media, especially among girls. A
large number of participants play video games, while gambling is less present. Boys tend to play video games and gamble
significantly more than girls.
Keywords: adolescents; internet use; video gaming; gambling
Kopaonik, 2018.
899