Page 899 - 59. КОНГРЕС СТУДЕНАТА БИОМЕДИЦИНСКИХ НАУКА СРБИЈЕ СА ИНТЕРНАЦИОНАЛНИМ УЧЕШЋЕМ
P. 899

59. КОНГРЕС СТУДЕНАТА БИОМЕДИЦИНСКИХ НАУКА СРБИЈЕ                                                 26-30.
            СА ИНТЕРНАЦИОНАЛНИМ УЧЕШЋЕМ                                                                       Април

                   ЗНАЧАЈ ДОБРЕ КОМУНИКАЦИЈЕ У УКУПНОМ ЗАДОВОЉСТВУ ЗАПОСЛЕНИХ У ЗДРАВСТВЕНИМ УСТАНОВАМА

            Аутор: Лазар Koцић, Лазар Јовановић
            e-mail: lazarkocic994@gmail.com
            Ментор: доц. др Роберта Марковић
            Институт за јавно здравље Ниш, Медицински факултет, Универзитет у Нишу

            Увод: Квалитет пружања здравствене заштите постао је императив у раду здравствених установа. Задовољство запослених
            различитим аспектима је основа доброг квалитета рада. Комуникација међу запосленима има изузетан значај у
            мотивисању, јер се комуникацијом успостављају односи, који могу допринети или одмоћи у остваривању организационих
            циљева.
            Циљ рада: Процена степена задовољства запослених у здравственим установама Нишавског округа и Топличког округа кроз
            анализу Комуникационог показатеља задовољством.
            Материјал и методе: Метод истраживања је студија пресека која је спроведена у 15 здравствених установа  на Нишавском
            и Топличком округу 2014. године. У истраживању је коришћена анонимна анкета дефинисана од стране Министарства
            здравља Републике Србије. Истраживањем је обухваћено 5245 испитаника,  3899 је упитник попунило и вратило са стопом
            одговора 82,8%. За потребе овог истраживанја аспекти задовољства груписани су у структуралне, организационе,
            комуникационе и мотивационе показатеље.
            Резултати: Комуникациони показатељ има највећу вредност међу свим показатељима у целокупној популацији (3,56±0,77).
            Анализом показатеља задовољства здравствених радника у односу на остале запослене комуникационим показатељем
            утврдјено је да не постоји статистички значајна разлика у испитиваним групама (п=0,052). Анализа показатеља задовољства
            запослених у односу на руководеће функције је показала да су сви показатељи, па и комуникациони, статистички значајно
            већи у групи запослених који су на руководећим функцијама у односу на остале.
            Закључак: Задовољство запослених је динамично, оно се мења, али и утиче на резултате рада. Значај добре комуникације
            медју запосленима у здравственим установама потврдјен је многим студијама и резултати о задовољству комуникацијом
            на послу омогућавају дефинисање потребних активности које би водиле унапредјењу квалитета рада здравствених
            установа.
            Кључне речи: задовољство запослених; комуникација; здравствени радници


                 THE IMPORTANCE OF GOOD COMMUNICATION IN THE OVERALL SATISFACTION OF EMPLOYEES IN HEALTH FACILITIES

            Author: Lazar Kocić, Lazar Jovanović
            e-mail: lazarkocic994@gmail.com
            Mentor: Assist. Prof. Roberta Marković
            Public health institute Niš, Faculty of medicine, University of Niš

            Introduction: The quality of health care has become an imperative in the work of health care facilities. Employee satisfaction is the
            basis of various aspects of a good quality of work. Communication among employees is extremely important in motivating, because
            the communication establishes relationships, which may contribute achievement of organizational goals.
            The Aim: Assessment of the degree of employees satisfaction in health institutions in Nisava and Toplica districts through the
            analysis of the Communication indicators of satisfaction.
            Material and Methods: Research method was cross-sectional study conducted in 15 health facilities in the Nisava and Toplica in
            2014. The study used an anonymous survey defined by the Ministry of Health of the Republic of Serbia.The study included 5245
            respondents,3899 a questionnaire was filled out and returned with a response rate of 82.8%. For the purposes of this study aspects
            of satisfaction are grouped into structural, organizational,communication and motivational.
            Results: Communication indicator has the highest value among all the indicators in the overall population (3.56±0.77).The analysis
            of satisfaction with communication indicator showed there is no statistically significant difference in the examined groups, between
            health professionals and other employees (p=0.052).Analysis of indicators of satisfaction of employees in relation to the leading
            functions showed that all indicators,as well as communication, are significantly higher in the group of employees with function.
            Conclusion: Employee satisfaction is dynamic;it changes, but also affects the results of work.The importance of good
            communication between the employees in health facilities has been confirmed by many studies and the results of the satisfaction
            of communication at work allows defining the necessary actions that would lead to improving the quality of health care facilities.
            Key words: еmployees satisfaction; communication; health professionals

















                                                     Kopaonik, 2018.
                                                                                                           893
   894   895   896   897   898   899   900   901   902   903   904