Page 898 - 59. КОНГРЕС СТУДЕНАТА БИОМЕДИЦИНСКИХ НАУКА СРБИЈЕ СА ИНТЕРНАЦИОНАЛНИМ УЧЕШЋЕМ
P. 898

59th SERBIAN STUDENTS’ CONFERENCE OF BIOMEDICAL SCIENCES
      April                                                                     WITH INTERNATIONAL PARTICIPATION
      26-30
              ЗАДОВОЉСТВО ЗАПОСЛЕНИХ КАО ДЕО КВАЛИТЕТА РАДА ЗДРАВСТВЕНИХ УСТАНОВА НА НИШАВСКОМ И ТОПЛИЧКОМ
                                                          ОКРУГУ

            Аутор: Лазар Јовановић, Лазар Коцић
            e-mail: laza.laxzy@gmail.com
            Ментор: доц. др Роберта Марковић
            Институт за јавно здравље Ниш, Медицински факултет Универзитет у Нишу

            Увод: Задовољство запослених у здравственим установама је огледало квалитета пружања здравствених установа и
            квалитета рада здравствених установа.Из овог разлога процена задовољства послом јесте неизоставни део процеса
            унапређивања квалитета рада здравствених установа.Квалитет рада здравствених установа у републици Србији је одређен
            правилником прописаним од стране Министарства здравља Републике Србије.
            Циљ рада: Процена степена задовољства запослених у здравственим установама Нишавског округа и Топличког округа кроз
            анализу појединачних аспеката задовољства послом.
            Материјал и методе: Метод истраживања је студија пресека која је спроведена у 16 здравствених установа на Нишавском и
            Топличком округу током 2014. године.У истраживању је коришћена анонимна анкета дефинисана од стране Републичке
            Комисије за квалитет,Министарства здравља Републике Србије.Истраживањем је обухваћено 5245 испитаника,  3899 је
            упитник попунило и вратило (стопа одговора 82,8%).
            Резултати: Укупно задовољство запослених у здравственим установама износи 3,34±0,99 и налази се у категорији ,,ни
            задовољни ни незадовољни''.Највиши ниво задовољства је на примарном нивоу: задовољно и веома задовољно је 52,14%
            запослених, а веома незадовољно и незадовљно 16,4%.Највеће задовољство је препознато у следећим аспектима
            задовољства: непосредна сарадња са колегама,расположивим временом за обављање задатих послова,могућношћу
            изношења идеја, подршком претпостављених, добијање јасних упутстава, аутономијом у обављању посла, док је најниже
            задовољство убедљиво присутно у сегменту  финансијске накнаде за рад, могућностима за професионални развој,
            адекватношћу опреме за рад као и могућностима за континуирану едукацију.
            Закључак: Истраживање задовољства запослених представља изузетно менаџерско средство, а резултати истраживања
            драгоцен материјал за менаџмент здравствених установа.Отвореност топ менаџмента здравствених установа,
            препознавање онога што запослене чини задовољним и још важније онога што изазива њихово незадовољство, оставља
            могућности за спроводјење потребних активности и иницијатива које ће у коначном водити добром квалитету рада.
            Кључне речи: задовољство запослених; квалитет рада; здравствена установа; Нишавски округ; Топлички округ


              HEALTH PROFESSIONALS JOB SATISFACTION AS A PART OF THE QUALITY OF WORK OF HEALTH INSTITUTIONS IN NIŠAVA AND
                                                      TOPLICA DISTRICT

            Author: Lazar Jovanović, Lazar Kocić
            e-mail: laza.laxzy@gmail.com
            Mentor: Assist. Prof. Roberta Marković
            Public health institute Niš, Faculty of medicine University of Niš

            Introduction: The employees satisfaction in health facilities is a mirror of the quality of health care and health care facilities. For
            this reason,estimation of job satisfaction is the essential part of the process of improving the health care facilities quality.The
            quality of health care facilities in the Republic of Serbia is determined by the low,regulated by the Ministry of Health of the Republic
            of Serbia(MHRS).
            The Aim: Assessment of the level of satisfaction of health workers in health institutions in the Nisava and Toplica district through
            the analysis of different aspects of satisfaction.
            Material and Methods: Research method is cross-sectional study conducted in 16 health facilities in the Nisava and Toplica in
            2014.The study used an anonymous poll defined by the Republic Quality Commission of MHRS.The study included 5245
            patients,3899 is filled in the questionnaire(a response rate of 82.8%).
            Results: Overall satisfaction for health care was 3.34±0.99,in the category,neither satisfied nor dissatisfied.The highest level of
            satisfaction is at the primary level:52.14% were satisfied and very satisfied,dissatisfied and very dissatisfied 16.4%.The highest level
            of satisfaction is recognized in the following:direct cooperation with colleagues,available time to perform tasks,the possibility of
            bringing ideas,support of superiors,clear guidelines,autonomy,while the lowest satisfaction is present in the segment of financial
            compensation,opportunities for professional development,the adequacy of work equipment,opportunities for continuing
            education.
            Conclusion: The survey of employee satisfaction is an exceptional management tool,and the results of research is valuable material
            for the management of health facilities.Openness of top management,identifying what makes employees happy and what caused
            their dissatisfaction,leaving opportunities for the implementation of necessary activities and initiatives that will lead to a good
            quality of work.
            Keywords: employee satisfaction; quality of work; health care institution; Nišava district; Toplica district









                                                     Kopaonik, 2018.
          892
   893   894   895   896   897   898   899   900   901   902   903