Page 852 - 59. КОНГРЕС СТУДЕНАТА БИОМЕДИЦИНСКИХ НАУКА СРБИЈЕ СА ИНТЕРНАЦИОНАЛНИМ УЧЕШЋЕМ
P. 852

59th SERBIAN STUDENTS’ CONFERENCE OF BIOMEDICAL SCIENCES
      April                                                                     WITH INTERNATIONAL PARTICIPATION
      26-30
               ПОВЕЗАНОСТ ДУЖИНЕ И КВАЛИТЕТА СПАВАЊА СТУДЕНАТА МЕДИЦИНЕ СА ПРОСЕЧНОМ ОЦЕНОМ У ТОКУ СТУДИЈА

            Аутор: Емилија Филиповић, Александар Павловић
            е-mail: emafilipovic006@gmail.com
            Ментор: доц. др Исидора Вујчић
            Институт за епидемиологију, Медицински факултет Универзитета у Београду

            Увод: Квалитет спавања значајно утиче на физичке, когнитивне и емоционалне функције, и зависи од бројних фактора као
            што је присуство стреса. Због захтевног наставног плана и програма у току студија, студенти медицине представљају
            популацију где је недостатак сна константно присутан.
            Циљ рада: Испитати повезаност дужине и квалитета спавања студената медицине са просечном оценом у току студија.
            Материјал и методе: У децембру 2017.године, спроведена је студија пресека која је обухватила 440 студената четврте
            године Медицинског факултета Универзитета у Београду. Подаци од испитаника прикупљени су анонимним анкетним
            упитником. На основу просечне оцене у току студија, студенти су подељени у две групе: просечан успех (просечна оцена:
            <8,75/10) и изванредан успех (просечна оцена ≥8,75/10). У статистичкој анализи података коришћене су униваријантна и
            мултиваријантна логистичка регресиона анализа.
            Резултати: Студенти са изванредним просеком су значајно чешће били млађег узраста (p<0,001), значајно ређе су пушили
            (p=0,035) и били под стресом (p=0,007) у односу на студенте са нижом просечном оценом. Лош квалитет спавања на основу
            субјективне процене наводи 106 (24,1%) испитаника у нашој студији, док 352 (80,0%) студената спава краће од шест сати у
            току ноћи. Студенти са нижом просечном оценом имали су значајно лошији квалитет спавања у односу на
            онесаизванреднимпросеком(p=0,029), и спавали значајно краће од шест сати у току ноћи (p=0,031). На основу
            мултиваријантне логистичке регресионе анализе, фактори независно повезани са просечном оценом у току студија су били:
            присуство стресних догађаја у последњих месец дана (унакрсни однос- UO=0,62; p=0,029) и узраст старији од 24 године
            (UO=0,15; p<0,001), док је повезаност између дужине и квалитета спавања и просечне оцене уочена у униваријантној
            логистичкој регресионој анализи нестала након контроле осталих фактора.
            Закључак: Стрес, као главни и константно присутан фактор, значајно ремети квалитет спавања студената медицине и утиче
            на њихову просечну оцену у току студија.
            Кључне речи: студенти медицине;  спавање; квалитет спавања


                CORRELATION BETWEEN SLEEP QUANTITY AND QUALITY AND ACADEMIC ACHIEVEMENT AMONG MEDICAL STUDENTS

            Author: Emilija Filipović, AleksandarPavlović
            e-mail: emafilipovic006@gmail.com
            Mentor: Assist. Prof.IsidoraVujčić
            Institute of Epidemiology, Faculty of Medicine, University of Belgrade

            Introduction: Sleep quality has a big influence on individuals’ physical and mental health, it stabilizes cognitive processes, and it
            depends on many factors such as stress. Sleep deprivation among medical students is permanently present because of a
            demanding curriculum during studies.
            Тhe Aim: To examine relationship between sleep quantity and quality and academic achievement among medical students.
            Material and Methods: In December 2017, 440 fourth-year medical students at the University of Belgrade, participated in cross-
            sectional study. They were asked to complete an anonymous questionnaire. Based on an average grade during studies, we have
            divided participants in two groups: an average achievement (average grade < 8.75/10) and remarkable achievement (average grade
            ≥8.75/10 ).  In data analysis univariate and multivariate logistic regression analysis were used.
            Results: Students with remarkable achievement were significantly more often younger (p< 0.001), smokers (p= 0.035) and were
            less under stress (p= 0.007) compared to students with an average achievement. Poor sleep quality based on subjective assessment
            had 106 (24.1%) students, while 352 (80.0%) students slept less than 6 hours during the night. Students with lower average grade
            had worse sleep quality than students with higher average grade (p=0.029), and slept less than 6 hours per night (p=0.031). Based
            on multivariate logistic regression analysis, factors which are independently correlated to the academic achievement were:
            presence of stressful life events during last month (odds ratio OR= 0.62; p= 0.029), age above 24 (OR= 0.15; p<0.001), while the
            correlation between sleep quantity and quality and academic achievement noted in univariate logistic regression analysis
            disappeared after checking other factors.
            Conclusion: Stress, as a main and constantly present factor, significantly affects sleep quality of medical students and influence
            their academic achievement.
            Keywords: medical students; sleep; sleep quality















                                                     Kopaonik, 2018.
          846
   847   848   849   850   851   852   853   854   855   856   857