|
Тренутно сте на: |
|
|
Мастер исхрана и
суплементација |
|
Повезани садржаји:
|
|
|
МАСТЕР АКАДЕМСКЕ СТУДИЈЕ
МАСТЕР ИСХРАНЕ И СУПЛЕМЕНТАЦИЈЕ |
|
|
О студијама |
Структура студијског програма
Студијски програм мастер академских студија „Мастер исхране и суплементације“ је по својој структури и садржају, сврси, циљевима и исходима (компетенцијама свршених студената) усклађен са савременим токовима и стањем високошколске едукације из мултидисциплинарних студија на нивоу мастер академских студија.
Циљ мастер студија – Мастер исхране и суплементације (Nutrition andSupplementationMaster’sDegree) је да анализира нутритивне потребе у широкој популацији која обухвата физички активне људе, рекреативце, спортисте и посебне популационе групе (деца, адолесценти и старији, особе са различитим болестима).
По завршетку мастер студија се очекује да студент развије наведене предметно-специфичне и опште способности које ће му омогућити решавање конкретних проблема у пракси уз употребу научних доказа и имплементацију новина у области исхране и суплементације.
За упис мастер студија - Мастер исхране и суплементације могу да конкуришу кандидати који су предходно завршили академске студије и стекли најмање 240 ЕСПБ (медицински факултет, фармацеутски факултет, стоматолошки факултет, факултет спорта и физичког васпитања, биолог, молекуларни биолог) као и лице са завршеним интегрисаним академским студијама у оствареном обиму од најмање 300 ЕСПБ (доктор медицине, магистар фармације, магистар фармације – медицински биохемичар, доктор стоматологије). При рангирању кандидата за упис на студијски програм, вреднују се резултати постигнути на претходним нивоима студија.
Студијски програм траје 1 годину или 2 семестра, односно вреди 60 ЕСПБ. Структура курикулума обухвата распоред предмета по семестрима, фонд часова активне наставе и ЕСПБ бодове. Сви предмети су једносемeстрални. Укупно је предвиђено постојање 8 обавезних и 6 изборних предмета. Од понуђених 6 изборних предмета студент бира 3 која ће похађати.
Настава по предметима на студијском програму је подељена у 2 семестра и реализује се кроз предавања, вежбе, друге облике наставе и стручну праксу. Стручна пракса се вреднује са 3 ЕСПБ и обавља се под руководством наставника - координатора за стручну праксу. Израдом завршног (мастер) рада, на крају студијског програма, студент остварује 6 ЕСПБ. Завршни рад се реализује под руководством ментора кога именује надлежно веће. Циљеви, сврха и исходи студијског програма су компатибилни са истим у земљама ЕУ.
Бодовна вредност сваког предмета исказана у складу са европским системом преноса бодова (ЕСПБ)
- Основе правилне исхране и суплементације (обавезни предмет, ЕСПБ: 7)
- Планирање исхране са дијететиком (обавезни предмет, ЕСПБ: 7)
- Принципи спортске исхране и суплементације (обавезни предмет, ЕСПБ: 5)
- Информатичке и статистичке методе у биомедицинским истраживањима (обавезни предмет, ЕСПБ: 6)
- Принципи исхране и суплементације посебних група (обавезни предмет, ЕСПБ: 5)
- Законска регулатива везана за намирнице и дијететске суплементе (изборни предмет, ЕСПБ: 5)
- Улога и значај дијететских суплемената (изборни предмет, ЕСПБ: 5)
- Исхрана од истраживања до препорука (изборни предмет, ЕСПБ: 5)
- Дијетотерапија (изборни предмет, ЕСПБ: 5)
- Алиментарне токсоинфекције (изборни предмет, ЕСПБ: 5)
- Дозирање физичке активности као саставни део правилне исхране (изборни предмет, ЕСПБ: 5)
- Стручна пракса (обавезни предмет, ЕСПБ: 3)
- Израда мастер рада (обавезни предмет, ЕСПБ: 6)
- Завршни (мастер) рад (ЕСПБ:6)
Предуслови за упис појединих предмета:
Основе правилне исхране и суплементације, Планирање исхране са дијететиком, Принципи спортске исхране и суплементације, Информатичке и статистичке методе у биомедицинским истраживањима, Принципи исхране и суплементације посебних група - уписан први семестар студија;
Законска регулатива везана за намирнице и дијететске суплементе, Улога и значај дијететских суплемената, Исхрана од истраживања до препорука, Дијетотерапија, Алиментарне токсоинфекције, Дозирање физичке активности као саставни део правилне исхране, Стручна пракса, Израда мастер рада, Завршни (мастер) рад - уписан други семестар студија.
Оцењивање студената се спроводи непрекидним праћењем рада студената и на основу поена стечених у испуњавању предиспитних обавеза и полагањем испита. Студент савладава предмет по областима. Оцена је еквивалентна броју освојених поена. Оцена се формира на основу збира поена стечених током наставе и на писменом испиту.
За извођење студијског програма обезбеђују се одговарајући људски, просторни, техничко-технолошки, библиотечки и други ресурси који су примерени карактеру студијског програма и предвиђеном броју студената. Контрола квалитета студијског програма спроводи се редовно и систематично путем самовредновања и спољашњом провером квалитета.
Студенти могу да пређу са сродних факултета на студијски програм Факултета медицинских наука у Крагујевцу уз одобрење за прелазак, које доноси надлежно веће. |
Сврха студијског програма
Студијски програм има јасно дефинисану сврху и улогу у образовном систему, доступну јавности. |
Факултет медицинских наука Универзитета у Крагујевцу тежи да постане развијена високошколска установа у оквиру целокупне своје делатности, која по квалитету и обиму рада неће заостајати за установама сличне врсте најразвијенијих европских земаља.
Сврха мастер студија - мастер исхране и суплементације је да образује студенте о значају исхране и суплементације у свакодневном раду. После одслушаног предмета студент треба да стекне знање за пружање информација о исхрани и суплементацији која помаже у oстварењу оптималног здравља, превенцији болести, оптималним резултатима у спорту, постизању и одржавању жељене телесне масе и телесне композиције и смањењу ризик од повреда и обољења.
Сврха мастер академског студијског програма је у складу са основним циљевима Факултета медицинских наука Универзитета у Крагујевцу на коме се програм изводи. Студијски програм је у сагласности са стратешким планом развоја Факултета и представља реализацију једног од стратешких циљева. Студенти ће максимално бити укључени кроз предавања, радионице и дискусије како би квалификовано приступили решавању конкретних примера у оквиру исхране и суплементације.
Студијски програм мастер студија - мастер исхране и суплементације који се спроводи на Факултету медицинских наука Универзитета у Крагујевцу ће бити стално осавремењиван, и прилагођаван потребама савременог друштва.
Кроз развој сопствене издавачке делатности и сарадњу са струковним организацијама Факултет медицинских наука ће обезбедити адекватну литературу за своје студенте, и учинити што доступнијом научну и стручну медицинску литературу.
Студијски програм пружа могућност наставка образовања на одговарајућим докторским академским студијама. |
Циљеви студијског програма
Студијски програм има јасно дефинисане циљеве.
|
Циљеви студијског програма су усмерени на стицање специфичних академских вештина и стручних знања из области исхране и суплементације на нивоу мастер академских студија и у складу су са основним задацима и циљевима дефинисаних Статутом Факултета медицинских наука Универзитета у Крагујевцу на коме се програм изводи.
Циљеви студијског програма су усмерени на стицање и усвајање најсавременијих информација и смерница из области исхране и суплементације. Циљ је да се студенти упознају са основним принципима правилне исхране, планирања исхране са дијететиком, спортске исхране и суплементације, исхране и суплементације посебних група.
Кроз овај програм студенти се усавршавају и стичу знања и вештине које их препоручују за рад у здравственим установама, спортским друштвима/клубовима/организацијама, фармацеутској индустрији и компанијама које се баве производњом и дистрибуцијом дијететских препарата и суплемената. Крајњи циљ је стварање стручњака који су усвојили највише професионалне стандарде и који ће стећи академски назив мастер исхране и суплементације.
Специфични циљеви:
- обезбеђивање компетентних стручњака у области исхране и суплементације;
- унапређење знања у оквиру исхране и суплементације;
- обука високо компететних истраживача у области клиничких и експерименталних истраживања у овој области;
- стицање знања о исхрани и суплементацији у оквиру превенције и терапије различитих болести;
- креирање исхране и суплементације посебних група становништва са специфичним нутритивним потребама (деца, адолесценти, труднице, старији).
- креирање исхране и суплементације спортиста ради постизања оптималних резултата у спорту и у циљу смањења ризика од повреда и обољења;
- промовисање здравих животних и нутритивних навика у општој популацији кроз рад квалификованих стручњака
- профилисање стручњака који ће изабрати поље исхране и суплементације за даље усавршавање и научно-истраживачки у циљу добијања националних водича и препорука из ових области
- усавршавање стручњака за рад у организацијама, институцијама и установама које пружају услуге нутритивног саветовања и давања смерница за здраве животне стилове.
|
Компетенције дипломираних студената
|
Да би се стекао стручни назив мастер исхране и суплементације студент мора да положи 7 обавезних и 3 изборна предмета (од 6 понуђених) и да одбрани завршни (мастер) рад.
Савладавањем студијског програма студент стиче следеће опште способности:
• Поштовање пирамиде исхране
• Планирање и прављење оброка
• Анализа нутритивног статуса
• Саветовање о исхрани и суплементацији опште популације
• Саветовање о исхрани и суплементацији посебних група
Савладавањем студијског програма студент стиче следеће предметно-специфичне способности
• Рад са спортистима и физички активним људима
• Саветовање пацијената о исхрани и суплементацији
• Саветовање особа са поремећајима у исхрани
• Правилна препорука суплемената
Исходи учења
Кроз похађање наставног плана и програма поред теоријског разумевања предмета студенти усвајају такође и специфичне вештине односно способности и компетенције везане за практичну и оперативну примену тих знања: знање како да планирају и креирају избалансирани оброк, знање како да анализирају нутритивни статус, знање како да најправилније пруже савете и сугестије о исхрани и суплементацији опште популације и посебних група (стари, труднице, омладина). По завршетку мастер студија се очекује да студент развије наведене предметно-специфичне и опште способности које ће му омогућити решавање конкретних проблема у пракси уз употребу научних доказа и имплементацију новина у области исхране и суплементације. |
Курикулум
|
Студијски програм мастер академских студија „Мастер исхране и суплементације“ траје 1 годину или 2 семестра, односно вреди 60 ЕСПБ.
У првом семестру студенти ће похађати 5 обавезних предмета који доносе 30 ЕСПБ бодова. У другом семестру студенти ће похађати 3 од 6 понуђених предмета који носе 15 ЕСПБ бодова. Стручна пракса се похађа у другом семестру као обавезни предмет који носи 3 ЕСПБ бода. Слушањем и полагањем испита из обавезних и изборних предмета, студенти остварују укупно 48 ЕСПБ бодова. Израдом и одбраном завршног рада стичу још 12 ЕСПБ бодова, што чини укупно 60 ЕСПБ бодова.
Студије су организоване по семестрима.
Предмети први семестар:
- Основе правилне исхране и суплементације (број часова активне наставе: 5, ЕСПБ: 7),
- Планирање исхране са дијететиком (број часова активне наставе: 5, ЕСПБ: 7),
- Принципи спортске исхране и суплементације (број часова активне наставе: 4, ЕСПБ: 5);
- Информатичке и статистичке методе у биомедицинским истраживањима (обавезни број часова активне наставе: 4, ЕСПБ: 6);
- Принципи исхране и суплементације посебних група (број часова активне наставе: 4, ЕСПБ: 5);
Предмети други семестар:
- Законска регулатива везана за намирнице и дијететске суплементе (број часова активне наставе: 5 , ЕСПБ: 5),
- Улога и значај дијететских суплемената (број часова активне наставе: 5, ЕСПБ: 5)
- Исхрана од истраживања до препорука(број часова активне наставе: 5, ЕСПБ: 5)
- Дијетотерапија (број часова активне наставе: 5, ЕСПБ: 5),
- Алиментарне токсоинфекције (број часова активне наставе: 5, ЕСПБ: 5),
- Дозирање физичке активности као саставни део правилне исхране (број часова активне наставе: 5, ЕСПБ: 5)
- Стручна пракса (ЕСПБ: 3)
- Израда мастер рада (број часова активне наставе: 3, ЕСПБ: 6)
- Завршни (мастер) рад (број часова активне наставе: 3, ЕСПБ: 6)
Структура курикулума обухвата распоред предмета по семестрима, фонд часова активне наставе и ЕСПБ бодове. Сви предмети су једносемeстрални. У оквиру наставних обавеза обавља се стручна пракса и израђује се мастер/завршни рад.
Завршном (мастер) раду је такође додељен одговарајући број ЕСПБ поена (6 ЕСПБ).
Ради равномерности оптерећења студената број ЕСПБ бодова по семестрима студијског програма обухвата 30 ЕСПБ бода у првом семесту а 30 ЕСПБ бодова у другом семестру.
Студијски програм „Мастер исхране и суплементације“ разликује се од других одговарајућих студијских програма за више од 35% од укупног броја ЕСПБ бодова коју чине предмети са активном наставом из скупа стручно-апликативних и научно-стручних предмета.
У структури студијског програма на мастер академским студијама „Мастер исхране и суплементације“ заступљене су следеће групе предмета у односу на укупан број ЕСПБ бодова, и то: научно и стручно-апликативне са 68,33% и општеобразовне и теоријско-методолошке са 31,67%.
У структури студијског мастер академски програм Исхране и суплементације, изборни предмети заступљени су са 30% у односу на укупан број ЕСПБ бодова на мастер студијама. Листа изборних предмета садржи двоструко већи број предмета у односу на број предмета који се бира- од 6 понуђених изборних предмета студент бира 3.
На студијском мастер академском програму Исхране и суплементације израдом и одбраном завршног мастер рада студенти стичу још 12 ЕСПБ бодова.
У структури студијског програма мастер академских студија „Мастер исхране и суплементације“, активни облици наставе чине 645 часова годишње при чему 60% од овог времена обухватају предавања а остатак су вежбе и други облици активне наставе.
|
Упис студената |
Број студената који се уписује на студијски програм мастер академских студија „Мастер исхране и суплементације“ је утврђен на основу реалних просторних и кадровских капацитета Факултета медицинских наука.
Стечена претходна знања, склоности и вештине које се проверавају при упису одговарају природи овог студијског програма и објављују се у конкурсу. За упис је потребно и познавање енглеског језика (као потврда о знању језика прихвата се и оцена нивоа знања енглеског језика стечена на претходним нивоима студија).
У прву годину мастер академских студија за мастер исхране и суплементације може се уписати лице са завршеним факултетом које је стекло најмање 240 ЕСПБ (медицински факултет, фармацеутски факултет, стоматолошки факултет, факултет спорта и физичког васпитања, биолог, молекуларни биолог). Упис се обавља путем конкурса који се расписује једном годишње. Број студената за упис утврђује се одлуком Савета Универзитета, на предлог Факултета, а у складу са бројем предвиђеним Дозволом за рад. |
Квалитет, савременост и међународна усаглашеност студијског програма
Студијски програм мастер академских студија „Мастер исхране и суплементације“ је конципиран да даје целовито и свеобухватно образовање студентима и најновија научна и стручна знања и вештине из мултидисциплинарних студија, са посебним нагласком на развој креативних способности и самосталности у стручном и професионалном раду.
Студијски програм је по својој структури и садржају, сврси, циљевима и исходима (компетенцијама свршених студената) усклађен са савременим светским токовима и стањем високошколске едукације из мултидисциплинарних студија на нивоу мастер академских студија.
Студијски програм је формално и структурно усклађен са утврђеним предметно специфичним стандардима за акредитацију.
Квалитет, савременост и међународна усаглашеност студијског програма су упоредиви са релевантним студијским програмима:
1. Deakin University of Surrey, Master of Dietetics:
2. University of Copenhagen, Master of Human Nutrition
3.Karolinska Institutet. Master's Programme in Nutrition Science
Циљеви, сврха и исходи студијског програма су компатибилни са истим у земљама ЕУ. Такође, студијски програм мастер академских студија траје годину дана и има 60 ЕСПБ бодова, исто као и на већини универзитета у земљама ЕУ.
Оцењивање и напредовање студената |
Студент се оцењује у току целог семестра.
Студент савладава предмет по областима. Оцена је еквивалентна броју освојених поена.
Оцена се формира на основу збира поена стечених током наставе и на писменом испиту.
А. АКТИВНОСТ У ТОКУ НАСТАВЕ:
На овај начин студент може освојити до 30 поена. Оцењује се квалитет учешћа у дискусији на предавањима и током рада у малој групи (вежбе). Током једне наставне јединице се може стећи укупно до 2 поена: 0 поена-незадовољавајући ниво дискусије; 1 поенa-половичан ниво дискусије; 2 поен-потпуни ниво дискусије.
Б. ЗАВРШНИ ИСПИТ:
На овај начин студент може стећи до 70 поена.
Начин оцењивања на сваком појединачном предмету односно изборном подручју дефинисан је у информатору предмета.
Завршна оцена се формира на следећи начин:
Да би студент положио предмет мора скупити минимум 51 поен, при чему у сваком модулу као и на завршном испиту мора да освоји више од 50% поена. Оцена се формира на следећи начин:
БРОЈ ОСВОЈЕНИХ ПОЕНА |
ОЦЕНА |
0 - 50 |
5 |
51 - 60 |
6 |
61 - 70 |
7 |
71 - 80 |
8 |
81 - 90 |
9 |
91 - 100 |
10 |
|
|
|
|
|