Назив:
Интегрисане академске студије медицине.
Образовни и професионални циљеви наставе:
Развој медицинске научне мисли кроз истраживање и образовање лекара да самостално обављају делатности везане за дијагностику, превенцију болести, лечење као и унапређење стандарда здравствене заштите људи. Крајњи циљ свих делатности Медицинског факултета је стварање компетентних и квалитетних стручњака и научника у области биомедицине, који су усвојили највише етичке и професионалне стандарде.
Врста студија:
Интегрисане академске студије
Структура студија:
Комплетну структуру студија приказану као блок табелу погледајте овде
Исход процеса учења:
Дипломирани студенти ће стећи стручни назив доктор медицине, што значи да ће моћи самостално да раде у здравственим установама на пословима који захтевају високо академско образовање другог степена.
Стручни академски назив:
доктор медицине
Услов за упис на студијски програм:
За упис у прву годину интегрисаних академских студија медицине могу да конкуришу кандидати који су претходно завршили гимназију, средњу школу здравствене струке или ветеринарског усмерења у трајању од четири године.
При селекцији кандидата за упис на студијски програм, вреднују се резултати постигнути у предходном школовању, као и резултати постигнути на пријемном испиту из биологије и хемије.
Начин и време извођења студијаког програма:
Студијски програм састоји се од 35 обавезних и 15 изборних предмета, чији су називи, оквирни садржаји, бодовање и предуслови за упис приказани у табели.
Настава по предметима на студијском програму подељена је у 12 блокова и реализује се кроз предавања, вежбе, друге облике наставе и стручну праксу у трајању од шест година.
Израдом дипломског рада, на крају студијског програма, студент остварује 6 ЕСПБ.
Услов за прелазак на студијски програм:
Студенти могу да пређу са других факултета здравствене сврхе из земље, на студијски програм Медицинског факултета у Крагујевцу уз одобрење за прелазак, које доноси Наставнонаучно веће, на основу прибављеног мишљења комисије коју чине шефови катедри из одговарајуће области.
Обим студија се изражава бројем ЕСПБ бодова:
360 ЕСПБ.
Сврха студијског програма:
Медицински факултет Универзитета у Крагујевцу тежи да постане развијена високошколска установа у области поља медицинских наука, која по квалитету и обиму рада неће заостајати за установама сличне врсте најразвијенијих европских земаља.
Кроз развој сопственог система обезбеђења квалитета, Медицински факултет ће стално побољшавати квалитет своје образовне, научне и здравствене делатности, према највишим стандардима који важе у развијеним земљама.
Студијски програм за доктора медицине који се спроводи на Медицинском факултету стално ће бити осавремењиван, и прилагођаван потребама савременог друштва.
Медицински факултет ће развијати сарадњу са сличним установама у земљи и иностранству, како би се омогућила размена знања, идеја и олакшало унапређење образовне и научне делатности.
Кроз развој сопствене издавачке делатности Медицински факултет ће обезбедити уџбеничку литературу за своје студенте, развијати домаћу медицинску периодику кроз издавање научног часописа од међународног значаја и учинити што доступнијом научну и стручну медицинску литературу.
Крајњи циљ свих делатности Медицинског факултета је стварање квалитетних стручњака и научника у области биомедицине, који су усвојили највише етичке и професионалне стандарде.
Општи циљ:
Развој медицинске научне мисли кроз истраживање и образовање лекара да смостално обављају делатности везане за дијагностику, превенцију болести, лечење као и унапређење стандарда здравствене заштите људи. Крајњи циљ свих делатности Медицинског факултета је стварање квалитетних стручњака и научника у области биомедицине, који су усвојили највише етичке и професионалне стандарде.
Специфични циљеви су:
- обезбедити стицање специфичних вештина за узимање анамнезе.
- обезбедити стицање специфичних вештина за постављање дијагнозе болести
- обезбедити стицање специфичних вештина за лечење болести
- обезбедити стицање специфичних вештина за рад у лабораторији
- обезбедити стицање специфичних вештина за експериментални дизајн и анализу експерименталних података
- подстаћи развој вештине комуникације и способност употребе савремене информационе технологије у корист пацијената
- развити способност индивидуалног рада и рада у групи
- охрабрити и подстаћи стручну и научну радозналост, и ентузијазам за стицање нових знања, што ће бити чврста основа за перманентно учење и профеционални развој.
Компетенције дипломираних студената:
Да би се стекао стручни назив доктор медицине студент мора да положи 35 обавезних, 6 изборних предмета (од 15 понуђених), обави стручну праксу и да одбрани дипомски рад.
Савладавањем студијског програма студент стиче следеће опште способности:
- аналитичког размишљања у решавању медицинских и здравствених проблема и предвиђању последица
- овладавања превентивним, дијагностичким и терапијским методама
- овладавања методама, поступцима и процесима истраживања
- развоја критичког и самокритичког мишљења и приступа
- примене знања у пракси
- развоја комуникационих способности и спретности, као и сарадње са ужим и међународним окружењем
- уочавања и исправног решавања професионалних етичких дилема
Савладавањем студијског програма студент стиче следеће предметно-специфичне способности
- темељног познавања, разумевања и критичког прихатања биолошких и медицинских принципа функционисања живих система
- решавања конкретних здравствених и медицинских проблема правилним коришћењем научних метода и поступака
- повезивања знања из различитих области и њихова примена
- праћења и примене новина у струци и науци
- развоја вештина и спретности у употреби знања у одговарајућем подручју
- употребе информационо – комуникационих технологија у овладавању знањима одговарајућег подручја
Исхода учења:
По завршетку студија медицине од лекара се очекује да разуме значај научних основа и открића у медицини, да би их применио у медицинском одлучивању заснованом на доказима, кроз самостално и креативно решавање клиничких проблема у пракси, критичко коришћење медицинске литературе као и информационих технологија.
|