Page 913 - 59. КОНГРЕС СТУДЕНАТА БИОМЕДИЦИНСКИХ НАУКА СРБИЈЕ СА ИНТЕРНАЦИОНАЛНИМ УЧЕШЋЕМ
P. 913
59. КОНГРЕС СТУДЕНАТА БИОМЕДИЦИНСКИХ НАУКА СРБИЈЕ 26-30.
СА ИНТЕРНАЦИОНАЛНИМ УЧЕШЋЕМ Април
СТАТИСТИКА НА СТУДИЈАМА МЕДИЦИНЕ, ШТА ПРЕ И КАКО НАКОН ЊЕ? – УПОРЕДНА АНАЛИЗА ПО ПОЛУ
Аутори: Сара Миловановић, Јована Михајловић
e-mail: milovanovic.sara.994@gmail.com
Ментор: асист. др Зоран Букумирић
Катедра за медицинску статистику и информатику, Медицински факултет Универзитета у Београду
Увод: Претходне студије су показале да је знање студената медицине и медицинских радника, у области базичних наука,
као и медицинске статистике и информатике веома оскудно. Како студија које описују факторе који утичу на успех у оквиру
предмета Медицинска статистика и информатика, као и оних које показују утицај истог на каснији учинак студирања, има
мало, увиђа се неопходност додатног испитивања и утврђивања узрочно-последичне везе између истих.
Циљ рада: Циљ нашег рада је да испитамо факторе који утичу на успешност студената на испиту из Медицинске статистике
и информатике, као и реперкусије овог предмета на предмете на наредним годинама студија медицине.
Материјал и методе: Подаци за ову студију пресека добијени су од Центра за информационо-комуникационе технологије
(ЦИКТ) и из база података Катедре за медицинску статистику и информатику у оквиру Moodle платформе. Анализирани су
подаци генерације која је Медицински факултет уписала школске 2013/14. године. Анализиран је утицај просека студирања
прве и друге године студија на оцену из предмета Медицинска статистика и информатика, као и утицај добијене оцене на
просек у четвртој години студија медицине.
Резултати: Просек по години студирања на првој и другој години се не могу сматрати предикторима оцене из статистике.
Поред тога, просек оцена на предходној години се показао као статистички значајан предиктор просека на наредним
годинама студија.
Закључак: Значајно већи улазни број бодова на пријемном имају особе женског пола, док студенти мушког пола боље
решавају проблеме из медицинске статистике. Није утврђена узрочно-последична веза између просека оцена и оцене из
предмета Медицинска статистика и информатика. Такође, просек студирања предходне значајно утиче на просек сваке
наредне године.
Кључне речи: статистика; просек оцена; студије медицине; предиктор
MEDICAL STATISTICS, BEFORE AND AFTER IT? – COMPARATIVE GENDER ANALYSIS
Authors: Sara Milovanovic, Jovana Mihajlovic
e-mail: milovanovic.sara.994@gmail.com
Mentor: ТА Zoran Bukumiric
Institute of Medical Statistics and Informatics, Faculty of Medicine University of Belgrade
Introduction: Previous studies have shown that knowledge of medical students and medical staff, in area of basic sciences, as well
as medical statistics and informatics, is quite scarce. There are only few studies examining factors that influence student success
within medical statistics and informatics, as well as those that show the impact of the latter on the later effect of studying.
Considering above mentioned need for additional examination and identification of cause-and-effect relationships between them is
necessary.
The Aim: The aim of our work is to examine the factors that influence the success of students in the Medical Statistics and
Informatics Exam, as well as the repercussions of this subject on subjects in the next years of medical studies.
Material and Methods: Data for this cross-section study were obtained from the Center for Information and Communication
Technologies (CIKT) and from the databases of the Department of Medical Statistics and Informatics within the Moodle Platform.
The data from the generation that the School of Medicine entered school 2013/14 were analyzed. The influence of the grade
average of the first and second year of studies on the medical statistics and informatics study, as well as the impact of the obtained
grade on the average in the fourth year of the medicine study, was analyzed.
Results: The average per year of study in the first and second year cannot be considered predictors of the grade in medical
statistics. In addition, the average grade for the previous year proved to be a statistically significant predictor of the average for the
next years of the study.
Conclusion: Female students had significantly higher entrance points at admission, while male students were better in problems
solving within medical statistics. No causal relationship between the average grade and grade from the Medical Statistics and
Informatics course has been established.
Keywords: statistics; grade average; medical studies; predictor
Kopaonik, 2018.
907