Page 887 - 59. КОНГРЕС СТУДЕНАТА БИОМЕДИЦИНСКИХ НАУКА СРБИЈЕ СА ИНТЕРНАЦИОНАЛНИМ УЧЕШЋЕМ
P. 887

59. КОНГРЕС СТУДЕНАТА БИОМЕДИЦИНСКИХ НАУКА СРБИЈЕ                                                 26-30.
            СА ИНТЕРНАЦИОНАЛНИМ УЧЕШЋЕМ                                                                       Април

              СТАВОВИ И ЗНАЊА СТУДЕНАТА МЕДИЦИНСКОГ ФАКУЛТЕТА ПРЕМА МЕТОДАМА КОМПЛЕМЕНТАРНЕ И АЛТЕРНАТИВНЕ
                                                        МЕДИЦИНЕ
            Аутор: Лана Станић
            e-mail: lanastanic93@gmail.com
            Ментор: проф. др Александра Јовић - Вранеш
            Институт за социјалну медицину, Медицински факултет Универзитета у Београду

            Увод: Традиционална (комплементарна и алтернативна) медицина представља здравствене праксе, приступе, знања и
            веровања који се примењују у сврху лечења, дијагностиковања и спречавања болести, односно ради очувања здравља.
            Употреба метода традиционалне медицине у константном је порасту. Проценат корисника ових метода у земљама Европе
            током протекле године износи око 26%.
            Циљ рада: Циљ истраживања био је да се испитају знања и ставови студената свих 6 година Медицинског факултета
            Универзитета у Београду о методама комплементарне и алтернативне медицине.
            Материјал и методе: Истраживањем је обухваћено 67 студената свих година Медицинског факултета Универзитета у
            Београду. Инструмент истраживања била је анкета која се састојала из 15 питања о социјално – демографским
            карактеристикама испитаника и знањима и ставовима студената по питању метода комплементарне и алтернативне
            медицине. За тестирање значајности разлике између испитаника мушког и женског пола коришћен је χ² тест и Фишеров тест
            тачне вероватноће. Статистички значајном сматрана је вредност p < 0,05.
            Резултати: Међу испитаницима било је43 (64,2%) студенткиње и 24 (35,8%) студента. На питање да ли су упознати са појмом
            комплементарне и алтернативне медицине потврдно је одговорило 17 (70,8%) студената и 33 (76,7%) студенткиње.
            Хомеопатија је најпознатија метода међу студентима. Од укупног броја испитаника, 4 (16,7%)  студента мушког пола
            сматрало је да су ове методе дозвољене законом, као и 18 (41,9%) студенткиња. Студенткиње би се пре одлучиле на
            коришћење алтернативне терапије у односу на студенте. Да лечење традиционалним методама не треба да буде ствар
            избора пацијената сматрало је 5 (20,8%) студената и 13 (30,2%) студенткиња.
            Закључак: Ставови студената Медицинског факултета Универзитета у Београду према методама комплементарне и
            алтернативне медицине претежно су позитивни. Нешто веће поверење овим методама указале су студенткиње. Знања
            студената о традиционалним методама међу нашим испитаницима у великој мери су непотпуна.
            Кључне речи: комплементарна и алтернативна медицина; традиционалне методе; ставови; студенти медицинског
            факултета


                  ATTITUDES AND KNOWLEDGE OF MEDICAL STUDENTS TOWARDS COMPLEMENTARY AND ALTERNATIVE MEDICINE

            Author: Lana Stanić
            e-mail: lanastanic93@gmail.com
            Mentor: Assoc. Prof. Aleksandra Jović - Vraneš
            Institute of Social Medicine, Faculty of Medicine University of Belgrade

            Introduction: Traditional (complementary and alternative) medicine represents health practices, approaches, knowledge and
            beliefs that are used for the purpose of treating, diagnosing, preventing diseases and preserving health. The use of traditional
            medicine is constantly increasing. Percent of using these methods in Europe during last year is about 26%.
            The Aim: The aim of the research was to examine the knowledge and attitudes of medical students of all 6 years of the University
            of Belgrade on the methods of complementary and alternative medicine.
            Material and Methods: Medical students of all years took part in the research. A sample of 67 students was selected. The research
            instrument was a survey consisting of 15 questions about the socio - demographic characteristics of the respondents and the
            knowledge and attitudes of students on the methods of traditional medicine. A χ² test was used to test the significance of the
            difference between male and female respondents.
            Results: Among the respondents there were 43 (64.2%) male and 24 (35.8%) female students. When asked if they were familiar
            with the concept of complementary and alternative, 17 (70.8%) male students and 33 (76.7%) female students answered
            affirmatively. Homeopathy is the most known method among students. Of the total numberof respondents,4 (16.7%) of males
            considered that these methods were permitted by law, as well as 18 (41.9%) females. Female students would decide to use
            alternative therapies on using these methods rather than male students. 5 (20.8%) of men and 13 (30.2%) women considered that
            treatment with traditional methods should not be a matter of patient choice.
            Conclusion: The attitudes of medical students of the University of Belgrade according to the methods of traditional medicine are
            predominantly positive. Female students showed bigger confidence in these methods. The knowledge about traditional methods
            among our respondents is mainly incomplete.
            Keywords: complementary and alternative medicine; traditional methods; attitudes; medical faculty students













                                                     Kopaonik, 2018.
                                                                                                           881
   882   883   884   885   886   887   888   889   890   891   892