Page 878 - 59. КОНГРЕС СТУДЕНАТА БИОМЕДИЦИНСКИХ НАУКА СРБИЈЕ СА ИНТЕРНАЦИОНАЛНИМ УЧЕШЋЕМ
P. 878
59th SERBIAN STUDENTS’ CONFERENCE OF BIOMEDICAL SCIENCES
April WITH INTERNATIONAL PARTICIPATION
26-30
ЕЛЕКТРОНСКА ЗДРАВСТВЕНА ПИСМЕНОСТ СТУДЕНАТА ПОСЛЕДЊЕ ГОДИНЕ МЕДИЦИНСКОГ ФАКУЛТЕТА УНИВЕРЗИТЕТА У
БЕОГРАДУ
Аутор: Јелена Цакић, Милица Цакић
e-mail: jelena_cakic@yahoo.com
Ментор: доц. др Татјана Газибара
Институт за епидемиологију, Медицински факултет Универзитета у Београду
Увод: Електронска здравствена писменост подразумева да особа има способност да нађе, разуме и процени квалитет
дигиталних информација о здрављу, а затим да доноси одлуке засноване на тим информацијама.
Циљ: Циљ овог истраживања је био да се испита ниво електронске здравствене писмености у популацији студената
завршне године Медицинског факултета Универзитета у Београду.
Материјал и методе: Истраживање је спроведено током октобра 2017. године. У студију пресека је било укључено укупно
303 студента шесте године Медицинског факултета Универзитета у Београду. Подаци су добијени путем анонимног
упитника за процену електронске здравствене писмености eHEALS. Подаци су обрађени статистчки.
Резултати: Сви студенти су навели да користе интернет (100%). Највиши скор је забележен за питање „Могу да разликујем
сајтове са квалитетним информацијама од оних са неквалитетнимˮ (4,1 од 5), док је најнижи скор забележен за „Знам за све
изворе здравља на интернетуˮ (2,6 од 5). Виши еХЕАЛС скор је статистички значајно корелирао са млађим узрастом при
коришћењу интернета (ρ=-0,176, p=0,002), али није корелирао са полом (ρ=-0,085, p=0,141), ни са просеком (ρ=0,001,
p=0,990), нити са приходом домаћинства (ρ=0,032, p=0,581).
Закључак: Резултати ове студије указују на то да су студенти завршне године Медицинског факултета у Београду делимично
самоуверени у претраживању различитих извора здравствених информација на интернету. Препоручује се да у оквиру
додипломске наставе буду укључени часови који би обухватили познавање адекватних извора медицинских информација
на интернету.
Кључне речи: интернет; електронска здравствена писменост; студенти медицине
E-HEALTH LITERACY AMONG STUDENTS OF THE LAST YEAR OF FACULTY OF MEDICINE OF THE UNIVERSITY OF BELGRADE
Author: Jelena Cakić, Milica Cakić
e-mail: jelena_cakic@yahoo.com
Mentor: Assist. Prof. Tatjana Gazibara
Institute of Epidemiology, Faculty of Medicine University of Belgrade
Introduction: Online health (eHealth) literacy assumes the capacity to find, understand and appraise online health content in order
to make appropriate health-related decisions.
The Aim: The purpose of this study was to assess the level of eHealth literacy among medical students in the last study year at the
Faculty of Medicine, University of Belgrade.
Material and Methods: The study was was conducted during October 2017. A total of 303 students in the final, sixth, year of
undergraduate studies in medicine from University of Belgrade were included. Data were collected through an anonymous
questionnaire for assessment of eHealth entitled eHEALS. Data were assessed statistically.
Results: All students reported active use of internet (100%). The highes confidence was observed for the statement “I can tell high
quality health resources from low quality health resources on the Internetˮ (4.1 out of 5). Students reported the lowest confidence
in knowing what health resources are available online (2.6 out of 5). Higher eHEALS score was statistically significantly correlated
with younger age at first internet use (ρ=-0.176, p=0.002), but did not correlate with gender (ρ=-0.085, p=0.141), grade point
average (ρ=0.001, p=0.990) or household monthly income (ρ=0.032, p=0.581).
Conclusion: The results of this study suggest that students in the last year of undergraduate medical studies are partially confident
at browsing various sources of health information online. It is recommended that some classess are dedicated to apprehension of
adequate and reliable sources of health information on the internet.
Keywords: internet; online health literacy; medical students
Kopaonik, 2018.
872