Page 870 - 59. КОНГРЕС СТУДЕНАТА БИОМЕДИЦИНСКИХ НАУКА СРБИЈЕ СА ИНТЕРНАЦИОНАЛНИМ УЧЕШЋЕМ
P. 870

59th SERBIAN STUDENTS’ CONFERENCE OF BIOMEDICAL SCIENCES
      April                                                                     WITH INTERNATIONAL PARTICIPATION
      26-30
                 НИВО ЗНАЊА И СВЕСНОСТИ СТУДЕНАТА МЕДИЦИНЕ О БОЛНИЧКИМ ИНФЕКЦИЈАМА И МЕРАМА ПРЕВЕНЦИЈЕ И
                                                        СУЗБИЈАЊА

            Аутор: Миа Борковић, Јелена Каћански
            e-mail:miaborkovic23@gmail.com
            Ментор: проф. др Љиљана Марковић-Денић
            Институт за епидемиологију, Медицински факултет Универзитета у Београду

            Увод: Болничке инфекције (БИ), односно инфекције повезане са здравственим интервенцијама, представљају значајни
            јавно здравствени проблем. Процењује се да приближно један од 20 хоспитализованих пацијената добије неку  БИ. Од
            великог значаја је, како за здравствене раднике, тако и за студенте медицине, да имају адекватно знање о мерама
            превенције и сузбијања ових инфекција, што може довести до њиховог смањивања.
            Циљ рада: Циљ овог рада је да процени ниво свесности и знања студената медицине о БИ и мерама превенције и
            сузбијања и да идентификује предности и недостатке знања студената.
            Материјал и методе: Спроведена је студија пресека међу студентима од прве до  6.године, који студирају на енглеском
            језику на Медицинском факултету у Београду. За прикупљање података употребљен је упитник који је садржавао  40
            питања. У статистичкој анализи коришћен је програм SPSS в.20.
            Резултати: У истраживању је укупно учествовало 214 студената који су подељени у две групе: преклинички (студенти прве,
            друге и треће године) и клинички (четврте, 5. и 6. Године студија). Већуна студената (89%) из клиничке групе знала је тачну
            дефиницију БИ. Статистички значајно више студената клиничке групе поседовало је знање о могућим резервоарима БИ, као
            и најважнијим путевима преношења (p=0,003). Само 24% студената одговорило је тачно да се 30% БИ може превенирати.
            Да је превилна хигијена руку најважнија мера превенције БИ, знало је значајно више студената клиничких година (p=0,017).
            Укупно, 70,8% свих студената изразило је жељу за додатном едукацијом о БИ, без статистички значајне разлике међу
            испитиваним групама студената (p=0,619).
            Закључак: Резултати овог истраживања показали су да постоји потреба за додатном континуираном едукацијом студената
            медицине о БИ и мерама за њихово спречавање и сузбијање.
            Кључне речи: болничке инфекције; хигијена руку; процена нивоа знања


                AWARENESS AND KNOWLEDGE OF MEDICAL STUDENTS ABOUT HEALTHCARE ASSOCIATED INFECTIONS AND INFECTION
                                                     CONTROL MEASURES
            Author: Mia Borković, Jelena Kaćanski
            e-mai:miaborkovic23@gmail.com
            Mentor: Full Prof. Ljiljana Marković-Denić
            Institute of Epidemiology, Faculty of Medicine, University of Belgrade

            Introduction: Healthcare associated infections (HCAIs) are an important public health problem. It is estimated that approximately 1
            out of every 20 hospitalized patients will contract an HCAI. It is essential for healthcare professionals, as well as medical students,
            to have adequate knowledge regarding infection control measures to reduce the burden of these illnesses among patients.
            The Aim: The aim of this study was to assess the level of awareness and knowledge among medical students about HCAI and
            infection control measures, and to identify both strengths and weaknesses in students’ knowledge and education.
                                                                                                      st
                                                                                                          th
            Material and Methods: This cross-sectional, questionnaire-based study was conducted among all medical students from 1  to 6
            year of the Faculty of Medicine in Belgrade, studies in English.  The questionnaire included 40 questions. Data were collected and
            analyzed using SPSS v.20.
                                                                                                         nd
                                                                                                      st
            Results: A total of 214 medical students participated in this study. The students were divided into two groups: preclinical (1 , 2
                rd                          th  th   th
            and 3  year of studies) and clinical group (4 , 5  and 6  year of studies). The majority (89%) of the students from the clinical part
            knew the true definition of HCAI. Statistically significant more students from the clinical part had the knowledge about potential
            reservoirs of HCAIs, as well as better knowledge regarding hands as the most important mode of transmission (p=0.003). Only 24%
            answered correctly that 30% of HCAIs are preventable. Proper hand washing  being the single most effective method to prevent
            HCAI knew with a statistically significant difference 69.9% of the clinical part students (p=0.017). In total, 70.8% of all students
            would desire additional education about HCAI without statistical significance between the two groups of students (p=0.619).
            Conclusion: The results of this study showed the need and demand for further and continuing education on HCAIs and infections
            control measures.
            Keywords: Healthcare associated infections; hand hygiene;students knowledge assessment

















                                                     Kopaonik, 2018.
          864
   865   866   867   868   869   870   871   872   873   874   875