Page 863 - 59. КОНГРЕС СТУДЕНАТА БИОМЕДИЦИНСКИХ НАУКА СРБИЈЕ СА ИНТЕРНАЦИОНАЛНИМ УЧЕШЋЕМ
P. 863

59. КОНГРЕС СТУДЕНАТА БИОМЕДИЦИНСКИХ НАУКА СРБИЈЕ                                                 26-30.
            СА ИНТЕРНАЦИОНАЛНИМ УЧЕШЋЕМ                                                                       Април

                          ЗНАЊЕ, СТАВОВИ И ПЕРЦЕПЦИЈА РИЗИКА СТУДЕНАТА МЕДИЦИНЕ О ВИРУСУ МОРБИЛА

            Аутор: Јована Игњатовић
            e-mail: jovana_1996@yahoo.com
            Ментор: проф. др Љиљана Марковић Денић
            Институт за епидемиологију, Медицински фaкултет Универзитетa у Београду

            Увод: Студенти медицине, као и други здравствени радници, могу и сами да оболе од морбила, делимично и услед
            недовољног знања о превенцији.
            Циљ рaдa: Циљ рада је да се сагледа и анализира знање, ставови о вакцинацији и перцепција ризика од морбила.
            Мaтеријaл и методе: У јануару 2018. године спроведена је студија пресека међу студентима четврте  године Медицинског
            факултета у Београду. Коришћен је анонимни упитник који је обухватао податке о демографским карактеристикама као и
            знању и ставовима у вези са морбилима. Сви прикупљени подаци су анализирани методама дескриптивне и аналитичке
            статстике (χ2 тест). Упоређиван је ниво знања према медијани просечне оцене (8,50) и претходно завршеној средњој
            школи.
            Резултaти: Резултати показују да су студент са завршеном гимназијом и просечном оценом већом од 8,5 боље знали шта је
            резервоар и који су путеви преношења вирусаморбила, као и чињеницу да вакцина дата у оквиру 72ч након излагања може
            да спречи обољење. Са друге стране студенти са мањом просечном оценом су били задовољнији својим знањем на тему
            малих богиња. Откривене разлике су се показале да су статистички јако значајне (р<0,05). Већина студената је примила обе
            дозе вакцине (82,6%), док је велики део испитаника (96,3%) изјавило да би вакцинисало своје дете.
            Зaкључaк: Студенти четврте године Медицинског факултета са вишом просечном оценом су показали бољи ниво знања о
            резервоару и путевима преношења морбила. као и о вакцини против ове болести. Међутим, сви студенти су препознали
            значај имунизације у превенцији морбила.
            Кључне речи: студија пресека; морбили; студенти медицине; вакцина


                         KNOWLEDGE, STANCE AND PERCEPTION OF RISK BEYOND MEDICAL STUDENTS ABOUT MEАSLES

            Author: Jovana Ignjatović
            e-mail: jovana_1996@yahoo.com
            Mentor: FullProf. Ljiljana Marković Denić
            Institute of epidemiology, Faculty of Medicine University of Belgrade

            Introduction: Students of medicine, as well as other health workers, can come down with measles partially due to insufficient
            knowledge about prevention.
            The Aim: The aim of the paper is to analyze and examine knowledge, stance on vaccination and perception of measles risk.
            Material and Methods: In January 2018. the cross sectional survey was carried out among the fourth year students of the Faculty
            of Medicine in Belgrade. The anonymous questionnaire used in this survey included the data on demographic characteristics, as
            well as the data on the knowledge and stance on measles. All the collected data were analyzed by using the methods of descriptive
                               2
            and analytical statistics (χ  test). What was compared was the level of knowledge based on the median of the average grade (8.50)
            and previously completed secondary school.
            Results: The results show that students with a completed grammar school and grade averaging above 8.50 were more likely to
            know the reservoir and the means of transmission of the measles virus, so as the fact that the vaccine, provided it is given in the
            first 72 hours after exposure, could prevent the occurrence of the disease . As opposed to that, students with a lower average
            grade were more likely to consider their knowledge of the subject of measles sufficient. The uncovered differences were proven to
            be (highly) statistically significant (p<0.05). The majority of the students has undergone both steps of vaccination against the
            measles virus (82.6%), while a great many of them (96.3%) have stated they would vaccinate their own child when faced with the
            decision.
            Conclusion: The fourth year students of medicine with higher average grade have demonstrated a better level of knowledge about
            the reservoir,the ways of measles transmission, as well as the vaccine against this disease. However, all students have recognized
            the importance of immunization in the prevention of measles.
            Keywords: cross sectional study; measles; medicine students; vaccine




















                                                     Kopaonik, 2018.
                                                                                                           857
   858   859   860   861   862   863   864   865   866   867   868