Page 80 - 59. КОНГРЕС СТУДЕНАТА БИОМЕДИЦИНСКИХ НАУКА СРБИЈЕ СА ИНТЕРНАЦИОНАЛНИМ УЧЕШЋЕМ
P. 80
59th SERBIAN STUDENTS’ CONFERENCE OF BIOMEDICAL SCIENCES
April WITH INTERNATIONAL PARTICIPATION
26-30
КОЛАБОРАТИВНА ПРОВЕРА ЗНАЊА КАО ОБЛИК ВРШЊАЧКЕ ЕДУКАЦИЈЕ У НАСТАВИ ХИСТОЛОГИЈЕ И ЕМБРИОЛОГИЈЕ
Аутор: Ана Илијевски, Марија Леро
е-mail: ili7evski.ana@gmail.com
Ментор: доц. др Милош Бајчетић
Катедра хистологије и ембриологије, Медицински факултет, Унивезитет у Београду
Увод: Колаборативно учење (collaborative learning) или тимско учење, учење у групи (team based learning) представља вид
учења где студенти у мањим групама, између себе врше размену знања и дискутују на одређене теме везане за градиво и
заједно учествују у проверама знања (колаборативно решавање тестова). У последњих 20 година овакав вид рада у малим
групама се све више примењује у области медицинске едукације. Према нашем сазнању, ово је прво истраживање теме
колаборативног учења на Катедри за хистологију и ембриологију Медицинског факултета у Београду.
Циљ рада: Процена и утврђивање да ли рад у малим групама и колаборативно решавање тестова има ефеката на
постигнуће студената.
Материјал и методе: У студију је укључено 48 студената прве године Медицинског факултета Универзитета у Београду.
Студенти су похађали микроскопске вежбе у оквиру две наставне групе, контролне и експерименталне. У свакој групи било
је по 24 особе. Студенти су у оквиру експерименталне наставне групе распоређени у тимове од 4 или 5 студента. Једино су
студенти експерименталне групе имали прилике да у току зимског семстра у оквиру микроскопских вежби колаборативно
решавају тестове. Евалуација знања процењена је тестом који су испитаници решавали самостално и индивидуално, а
бодовање је вршено CBM методом (оцењивање засновано на сигурности у тачност одговора).
Резултати: Просечна оцена освојена на тесту унутар експерименталне групе износи 12,6 ± 5,9. Код контролне групе,
просечна оцена износи 11,8 ± 5,7. Није показано постојање статистички значајне разлику између ове две групе испитаника у
погледу просечне оцене добијене на тесту (п>0,05).
Закључак: Није уочена разлика између две испитиване групе. Неопходно је наставити студију до краја школске године
2017./2018. како би се након дужег времена успоставио адекватан рад у малим групама и проценио прави учинак
колаборативног учења и колаборативног решавања тестова.
Кључне речи: колаборативно учење; колаборативно решавање тестова; медицинска едукација;хистологија и ембриологија;
настава
COLLABORATIVE TEST SOLVING IN A PEER LEARNING ENVIRONMENT DURING CLASSES AT THE DEPARTMENT OF HISTOLOGY AND
EMBRYOLOGY
Author: Ana Ilijevski, Marija Lero
е-mail: ili7evski.ana@gmail.com
Mentor: Assist. Prof. Miloš Bajčetić
Department of histology and embryology, Faculty of Medicine, University of Belgrade
Introduction: Collaborative learning or team based learning, is caracterized by formation of small groups of students in which they
tend to study, analize and solve subject problems and tests together. During last two decades this method gradualy becomes more
and more important in field of medical education. According to our knowledge, no research has been done in our region, that
would analyze sgnificance of collaborative learning in medical education.
The Aim: To estimate significance of small-working-group and collaborative learning methods, implemented on Department of
histology and embriology, School of Medicine, University of Belgrade.
Material and Methods: Total of 48 first-year students took part in our prospective study. Two groups of students, control and
experimental group consisted of 24 students, each. Only students of experimental group had been devided into small groups (4-5
students) and took part in collaborative test solving during first semester Histology and embriology classes. Upon the end of
semester, each student took an individual test, for knowledge evaluation. Score was calculated using the CBM method.
Results: Average grade on test was 12.6 ± 5.9 in experimental, and 11.8 ± 5.7 in control group. No significant difference was
observed between two groups in this parrameter (p>0.05).
Conclusion: No significant difference was observed between two groups in this experiment. For more precise evaluation of
collaborative learning method, it is necessary to continue this study until the end of complete course of Histology and embriology.
Keywords: collaborative learning; collaborative test solving; medical education; histology and embriology; teaching
Kopaonik, 2018.
74