Page 654 - 59. КОНГРЕС СТУДЕНАТА БИОМЕДИЦИНСКИХ НАУКА СРБИЈЕ СА ИНТЕРНАЦИОНАЛНИМ УЧЕШЋЕМ
P. 654

59th SERBIAN STUDENTS’ CONFERENCE OF BIOMEDICAL SCIENCES
      April                                                                     WITH INTERNATIONAL PARTICIPATION
      26-30
              ПРОЦЕНА СЛИЧНОСТИ И РАЗЛИКА У НИВОУ ПОЗНАВАЊА ПСИХОАКТИВНИХ СУПСТАНЦИ И ПСИХОФАРМАКОТЕРАПИЈЕ
                                               ИЗМЕЂУ ЗАВИСНИКА И СТУДЕНАТА

            Аутор: Марко Стијовић, Тамара Перић
            е-mail: markomd93@hotmail.com
            Ментор: асист. др Драгана Ратковић
            Катедра за психијатрију и медицинску психологију, Медицински факултет Нови Сад, Универзитет у Новом Саду

            Увод: Око 8% одраслог становништва у Србији је током свог живота користило било какву недозвољену супстанцу. Употреба
            дроге код младих узраста 18-34 година је чешћа, око 12,8%. Зависници, као корисници услуга здравственог система ће се
            наћи и на одељењима других медицинских грана, а не само психијатрије, за које се првенствено везују. Здравствени
            радници различитих специјалности биће у контакту са овом популацијом што ипак изискује одређена знања из ове области.
            Циљ рада: Утврдити ниво познавања, утврдити сличности и разлике у нивоу познавања и корелирати испитиване
            параметре са нивоом познавања из области психоактивних супстанци и психофармакотерапије између групе пацијената и
            групе студената.
            Материјал и методе: Проспективна студија спроведена у КЦВ током јануара 2018. године, обухватила је 80 испитаника
            подељених у две групе: пацијенти и студенти. За потребе израде овог рада креиран је упитник који садржи 20 питања из
            области психоактивних супстанци и псхихофармакотерапије.
            Резултати: Група студенти је дала статистички значајно већи проценат тачних одговора него група пацијенти (t= -4,637; p=
            0,000). Међу групом пацијенти, боље знање су показали они који су: краће време на супституционој терапији (r= 0,227; N=
            40; p= 0,083), млађи (r= -0,240; N= 40; p= 0,136), раније почели са конзумацијом психоактивних супстанци (r= 0,019; N= 40; p=
            0,905). Међу студентима, боље знање су показали студенти који су имали веће оцене из психијатрије (r= 0,110; N= 40; p=
            0,500), опште фармакологије (r= -0,208; N= 40; p= 0,197) и специјалне фармакологије (r= 0,051; N= 40; p= 0,754).
            Закључак: Психоактивне супстанце и психофармакотерапију међу пацијентима боље познају они који су краће време на
            супституцији, млађи и они који су раније почели са дрогирањем, а међу студентима они који су имали боље оцене из
            психијатрије, опште и специјалне фармакологије.
            Кључне речи: зависност; психоактивне супстанце; психофармакотерапија


                     ASSESSMENT OF SIMILARITY AND DIFFERENCE IN THE KNOWLEDGE OF PSYCHOAKTIVE SUBSTANCES AND
                                  PSYCHOPHARMACOTHERAPY BETWEEN THE ADDICTS AND STUDENTS

            Author: Marko Stijović, Tamara Perić
            е-mail: markomd93@hotmail.com
            Mentor: TA Dragana Ratković
            Department of Psychiatry and Medical Psychology, Faculty of Medicine Novi Sad, University of Novi Sad

            Introduction: About 8% of the adult population in Serbia used any unauthorized substance during their lifetime. The use of drugs
            among young people age 18-34 is more common, around 12.8%. Addicts, as users of health care services, will also be found in
            departments of other medical branches, not just psychiatry for which they are primarily linked. Health professionals of various
            specialties will be in contact with this population, which nevertheless requires certain knowledge in this field.
            The Aim: To determine the level of knowledge, to determine the similarities and differences in the level of knowledge and to
            correlate the tested parameters with the level of knowledge in the field of psychoactive substances and psychopharmacotherapy
            between the group of patients and a group of students.
            Material and Methods: A prospective study, conducted in KCV in January 2018, included 80 subjects divided into two groups:
            patients and students. For the purposes of this work, a questionnaire containing 20 questions in the field of psychoactive
            substances and psychopharmacotherapy was created.
            Results: A group of students gave statistically significantly higher percentage of correct answers than a group of patients (t= 4.637;
            p= 0.000). Among the group of patients, better knowledge was shown by those who: are shorter time on substitution therapy (r=
            0.227; p= 0.083), younger (r= -0.240; p= 0.136); started earlier with the concentration of psychoactive substances (r= 0.019; p=
            0.905). Among students, better knowledge was shown by students who had higher grades in psychiatry (r= -0.110; p= 0.500),
            general pharmacology (r= -0.208, p= 0.197) and special pharmacology (r= 0.051; p= 0.754).
            Conclusion: Psychoactive substances and psychopharmacotherapy are better known by those who had shorter time on the
            substrate, the younger ones and those who had previously started drug use, and among those who had better grades from
            psychiatry, general and special pharmacology.
            Keywords: dependency; psychoactive substances; psychopharmacotherapy















                                                     Kopaonik, 2018.
          648
   649   650   651   652   653   654   655   656   657   658   659