Page 1077 - 59. КОНГРЕС СТУДЕНАТА БИОМЕДИЦИНСКИХ НАУКА СРБИЈЕ СА ИНТЕРНАЦИОНАЛНИМ УЧЕШЋЕМ
P. 1077
59. КОНГРЕС СТУДЕНАТА БИОМЕДИЦИНСКИХ НАУКА СРБИЈЕ 26-30.
СА ИНТЕРНАЦИОНАЛНИМ УЧЕШЋЕМ Април
СТАВОВИ СТУДЕНТАТА СТОМАТОЛОГИЈЕ У НОВОМ САДУ О ПРИМЕНИ ИНФОРМАЦИОНО-КОМУНИКАЦИОНИХ
ТЕХНОЛОГИЈА У ПРОЦЕСУ УЧЕЊА
Аутор: Марија Стојилковић
е-mail: mstojilkovic64@gmail.com
Ментор: доц. др Ивана Кантарџић
Клиника за стоматологију Војводине, Одељење за болести зуба и eндодонцију, Катедра за cтоматологију, Медицински
факултет Универзитета у Новом Саду
Увод: Прошлих деценија примећен је брз развој информационо-комуникационих технологија широм света. Кретање
друштва у правцу увођења информационо-комуникационих технологија у све сфере живота условили су и потребу
прилагођавања образовних система таквом окружењу. Применом информационо-комуникационих технологија студентима
су омогућене савремене информације високог квалитета, као и флексибилност да могу да уче било где и било када. Поред
тога, употреба е-mail и друштвених мрежа знатно олакшава комуникацију између студената, као и између студената и
професора.
Циљ рада: Испитати ставове студената стоматологије о примени информационо-комуникационих технологија у процесу
учења. Упоредити ставове студената који похађају претклиничке и клиничке предмете, ставове студената мушког и женског
пола, као и ставове студената са различитим просеком оцена.
Материјал и методе: Истраживање је спроведено међу студентима стоматологије Медицинског факултета у Новом Саду. У
истраживању је учествовало укупно 198 студената свих година, који су попуњавали анониман упитник направљен у сврху
овог истраживања. За тестирање значајности коришћени су Ман-Витнијев и Хи квадрат тест.
Резултати: Од укупно 198 студената који су учествовали у истраживању, 95% се изјаснило да поседује свој рачунар, 99%
студената користи интернет, при чему су се сви изјаснили да га користе свакодневно. Студенти су својим одговорима
показали да имају позитивне ставове о примени информационо-комуникационих технологија у процесу учења. Такође,
велики број њих има налог на некој друштвеној мрежи које користе за преузимање материјала за учење.
Закључак: Студенти стоматологије Медицинског факултета у Новом Саду показују генерално позитивне ставове о примени
информационо-комуникационих технологија у процесу учења, што говори да постоји велики потенцијал и интересовање за
примену рачунара у образовном процесу.
Кључне речи: Информационо-комуникационе технологије; електронско учење; студенти стоматологије
ATTITUDES OF DENTAL STUDENTS IN NOVI SAD ABOUT APLICATION OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES
IN THE LEARNING PROCESS
Author: Marija Stojilković
e-mail: mstojilkovic64@gmail.com
Mentor: Assit. Prof. Ivana Kantardžić
Dentistry Clinic of Vojvodina, Department of Operative Dentistry and Endodontics, Department of Dentistry, Faculty of Medicine
University of Novi Sad
Introduction: Over the past decades, the rapid development of information and communication technologies worlwide has been
noted. In addition to facilitating communication in everyday activities, the movement of society towards the introduction of
information and communication technologies in all spheres of life has also caused the need to adapt educational systems to such
an environment. With the application of information and communication technologies, students can learn anywhere and at any
time. In addition, the use of e-mail and social networks greatly facilitates communication between students, both between
students and professors.
The Aim: Examine the attitudes of students of dentistry on the application of information and communication technologies in the
learning process. Compare the attitudes of students who attend pre-clinical and clinical subjects, attitudes of male and female
students, as well as attitudes of students with different averages.
Material and Мethods: The research was conducted among students of dentistry at the Medical Faculty in Novi Sad. A total of 198
students of all ages participated in the research, which filled an anonymous questionnaire made for the purpose of this research.
Mann-Whitney and Hi square test were used to test the significance.
Results: Out of the total of 198 students who participated in the research, 95% said they had their own computer and 99% of
students use the internet. Students have positive attitudes about the application of information and communication technologies
in the learning process. Also, a large number of them have an account on a social network that they use to download learning
materials.
Conclusion: Dental students at the Medical Faculty in Novi Sad show generally positive attitudes about the application of
information and communication technologies in the learning process which suggests that there is a great potential and interest in
using computers in the educational process.
Keywords: Information and communication technologies; electronic learning; dental students
Kopaonik, 2018.
1071