Page 665 - 59. КОНГРЕС СТУДЕНАТА БИОМЕДИЦИНСКИХ НАУКА СРБИЈЕ СА ИНТЕРНАЦИОНАЛНИМ УЧЕШЋЕМ
P. 665
59. КОНГРЕС СТУДЕНАТА БИОМЕДИЦИНСКИХ НАУКА СРБИЈЕ 26-30.
СА ИНТЕРНАЦИОНАЛНИМ УЧЕШЋЕМ Април
УПОРЕЂИВАЊЕ МЕТАКОГНИТИВНЕ СВЕСНОСТИ СТУДЕНАТА МЕДИЦИНЕ У ПЕРИОДУ ОД ДВЕ ГОДИНЕ
Аутор: Михаило Татић, Павле Нешовић
e-mail: mikactatic@gmail.com
Ментор: доц. др Маја Симоновић
Клинички центар Ниш, Клиника за заштиту менталног здравља, Медицински факултет, Универзитета у Нишу
Увод: Метакогниција је „мишљење о мишљењу“. Односи се на нивое размишљања који укључују активну контролу над
процесом размишљања који се користи у учењу. Планирање начина на који ће се приступити задатаку, праћење
разумевања и оцењивање напретка ка завршетку задатка: то су вештине које су метакогнитивне по својој природи.
Циљ рада: Циљ рада је утврђивање метакогнитивних стратегија које користе студенти треће године Медицинског факултета
у Нишу и упоређивање добијених резултата са резултатима утврђивања метакогнитивних стратегија студената исте
генерације на првој и другој години студија.
Mатеријал и методе: У раду су упоређени резултати тестирања метакогнитивне свесности студената треће године
Медицинског факултета у Нишу и резултати тестирања исте генерације студената на првој и другој години студија.
Обухваћено је по 40 студената прве, друге и треће године, без обзира на пол и годиште. Коришћен је инструмент „Инвентар
метакогнитивне свесности“.Инструмент се састоји од 52 питања на која се одговара са тачно или нетачно и која су
груписана у 8 домена:декларативно знање,процедурално знање,кондиционално знање,планирање,стратегије управљања
информацијама,стратегије исправљања грешки,мониторинг разумевања и евалуација.Упоређивана је средња вредност
броја позитивних одговора по групи. За статистичку анализу података коришћен је т-тест.
Резултати: Упоређивањем средњих вредности нађено је да статистички значајна разлика постоји у доменима: стратегија
управљања информацијама (8 vs 8,575), стратегија исправљања грешке (4,25 vs 4,575) и евалуација (3,725 vs 4,325). У
наведеним доменима студенти треће године показују ниже вредности у односу на студенте прве и друге године године.
Закључак: Метакогнитивне способнисти студената мењају се током периода студирања. Сматрамо да би било добро да се
студентима на почетку и у току студија укаже на стратегије учења и савладавања градива.
Кључне речи: Метакогниција; метакогнитивна свесност; инвентар метакогнитивне свесности; образовање и метакогниција;
стратегије учења
COMPARISON OF METACOGNITIVE AWARENESS OF MEDICAL STUDENTS DURING TWO YEARS FOLLOW UP
Author: Mihailo Tatić, Pavle Nešović
e-mail: mikactatic@gmail.com
Mentor: Assist. Prof. Maja Simonović
Clinic for Mental Health, Clinical Center Nis, The Faculty of Medicine, University of Nis
Introduction:Metacognition is the "thinking about thinking", referring to the level of thinking that involves active control over the
thinking process used in learning situations. Planning the way to approach task learning, comprehension monitoring, evaluating the
progress towards the completion of a task are the skills that are metacognitive in their nature.
Тhe Aim: The aim of the investigation is determining the metacognitive strategies used by the third year medical students and
comparing the obtained results with the results of the testing performed with the same generation of students during their first
and second year of study.
Material and Methods: We compared the results of metacognitive awareness of the same generation of the medical students
tested in the first,second and third year of training at The Faculty of Medicine, University of Nis. The procedure included 40
students first,second and third year (in each) at The Medical Faculty,with no gender/age restrictions. The instrument used was
"Metacognitive Awareness Inventory". The instrument consists of 52 questions that are answered with true/false.The questions are
grouped into 8 groups: declarative knowledge, procedural knowledge, conditional knowledge, planning, information management
strategies, debugging strategies, comprehension monitoring and evaluation. We compared the average number of positive
responses by the group.
Results: Comparison of the average results showed the significant difference in the following domains:information management
strategies (8 vs 8.575), debugging strategies (4.25 vs 4.575) and evaluation (3.725 vs 4.325).The first and second year students, on
average, have outperformed the students at the third year of study.
Conclusion: Metacognitive awareness of medical students is changing during the studying period.We believe that pointing out to
the strategies for learning and mastering materials before and during the studies should have positive effects on the students.
Keywords: metacognition; metacognitive awareness; metacognitive awareness inventory; education; learning strategies
Kopaonik, 2018.
659